۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۸۸۳۶۳
مقام آمریکایی:

عربستان بايد به شکست در يمن اعتراف کند و از این کشور خارج شود

عربستان بايد به شکست در يمن اعتراف کند و از این کشور خارج شود
چارلز فریمن سفیر پیشین آمریکا در ریاض تصریح کرد: عربستان باید به شکست در یمن اعتراف کند و از این کشور خارج شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «چارلز فریمن» سفیر پیشین آمریکا در عربستان در گفتگو با پایگاه اینترنتی «The Cradle» اذعان کرد، عربستان باید به شکست در یمن اعتراف کند و از این کشور خارج شود؛ البته پیش از آن خوار و خفیف خواهد شد.

شبکه تلویزیونی المسیره نیز در تحلیلی به اظهارات چارلز فریمن افزود، این دیپلمات کهنه کار آمریکایی آن طور که در محافل سیاسی و رسانه‌ای معروف است قبلا در یک مرکز پژوهشی طرفدار منافع عربستان فعالیت می‌کرده و زمانی هم به عنوان سفیر در ریاض خدمت کرده است، وی با واقعیات عربستان و میزان ناکام ماندن آن در رو کردن برگه‌های جدید برای تحقق حتی بخشی از اهداف تجاوز و محاصره به رغم ادامه حمایت‌های آمریکا و غرب کاملا آشنا است.

المسیره گزارش داد: شکست عربستان در یمن نتیجه‌ای است که از چندین سال پیش در حال نمایان شدن است. این باور در بسیاری از تحلیلگران عرب و غیر عرب ریشه دوانده است که در مورد نتیجه جنگ دیگر تردید و ابهام وجود ندارد، اما اصرار عربستان بر نادیده گرفتن این موضوع باعث می‌شود بیشتر سقوط کند و هزینه‌های مالی، سیاسی، نظامی و حتی امنیتی بیشتری بپردازد.

این تلویزیون یمنی تاکید کرد، شکست عربستان و امارات گریبانگیر حامیان و ناظران تجاوز و محاصره یمن در راس آن‌ها آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز خواهد شد.

المسیر تصریح کرد که فریمن نخستین مقام مسئول نیست که شکست عربستان را به این صراحت اعلام می‌کند. این حد از صراحت در طرف مقابل وجود ندارد. عربستان در حال حاضر هیچ فردی را حتی از میان متحدانش پیدا نخواهد کرد که به پیروزی اش باور داشته باشد. هیچ یک از کارشناسان غربی نیز جرات ندارد این موضوع را اعلام کند. این تحول در گفتمان سیاسی و رسانه‌ای مشخص شدن نتایج جنگ کافی است.

المسیر در ادامه گزارش خود افزود، علاوه بر سخنان تحلیلگران کهنه کار و غیر کهنه کار، باور به شکست ائتلاف متجاوز در بین محافل تصمیم گیرنده در آمریکا، عربستان، امارات و انگلیس نیز یک اصل بدیهی شده است.کشور‌های مذکور جنگ اقتصادی را به عنوان جایگزین جنگ نظامی که نتیجه عکس داد، در پیش گرفتند.

بر این اساس جنگ گرسنه نگه داشتن مردم به عنوان یک سلاح آغاز شد تا به هدفی که از طریق حملات هوایی و نیرو‌های چند تابعیتی به آن دست نیافتند، دست یابند. امید بستن به تشدید محاصره نتیجه‌ای جز شکست ندارد./۹۸۸/

ارسال نظرات