۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۸۹۱۲۰
حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی:

مرحوم رحیم‌پور ازغدی نقش مهمی در تولید ادبیات عدالتخواهی و انقلابی گری داشت

مرحوم رحیم‌پور ازغدی نقش مهمی در تولید ادبیات عدالتخواهی و انقلابی گری داشت
حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با صدور پیامی در پی درگذشت حاج حیدررحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: وی نقش مهمی در تولید ادبیات عدالتخواهی و انقلابی گری داشت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی پیامی درگذشت مرحوم حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

اناللّه و اناالیه راجعون

حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی تاریخ گویا و صادق سالها مبارزه برای استقرار قسط و عدل رخ در نقاب خاک کشید.

برهه‌های مختلف عمر با برکت این استاد نستوه و اندیشمند جلیل‌القدر، از دوران مبارزه برای ملی شدن صنعت نفت تا مجاهدت‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، با دغدغه‌ها، مبارزات، کنش‌گری‌هایی همراه شده که با مفاهیم اسلامی، انسانی و انقلابی قرین است.

او که یکی از سابقون نهضت خمینی کبیر و همسنگر بزرگانی چون رهبر فرزانه انقلاب و دکتر علی شریعتی بود؛ در سالهای پس از پیروزی انقلاب نیز نقشی مهم و اثر بخش در تولید ادبیات عدالتخواهی و انقلابی گری داشت و توانست شاگردان بسیاری را تربیت کند.

فقدان این عزیز را به همه‌ی شاگردان و همسنگران و یاران انقلابی و خانواده محترم به خصوص فرزند اندیشمند و استاد انقلابی ایشان جناب حسن رحیم پور ازغدی تسلیت گفته و برای آن مرحوم شفاعت اولیا و مجاورت شهدا آرزو می‌کنم.

ارسال نظرات