۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۸۹۱۷۳
تولیت مدرسه علمیه کنگاور:

ورود طلاب جهادی به عرصه مقابله با کرونا بسیاری از معضلات را حل کرد

ورود طلاب جهادی به عرصه مقابله با کرونا بسیاری از معضلات را حل کرد
کرمانشاه ـ آیت الله میریونسی گفت: در حوادث طبیعی و غیرطبیعی نقش گروه های جهادی طلاب بسیار پررنگ بوده است به گونه ای که طلاب و حوزویان خوش در این مواقع خوش درخشیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی امروز در دیدار جمعی از اعضای گروه های جهادی طلاب استان کرمانشاه اظهار داشت: تجربه به همه ما نشان داده است که کار گروهی و جمعی همیشه بر تک روی برتری و رجحان دارد، لذا باید همواره در انجام کارها نگاه ما جامع و فراگیر باشد.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور گفت: یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین گروه ها را می تواند گروه های جهادی طلاب در کشور نامید که این گروه ها با توجه به اهمیت و نیازهای کشور به صورت خودجوش و آتش به اختیار ظهور کرده اند و از ابتدای تولد آنها تاکنون شاهد تحولات بزرگی در بحث عمران و ... بوده ایم.

وی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: در حوادث طبیعی و غیرطبیعی همواره نقش گروه های جهادی طلاب بسیار پررنگ بوده است به گونه ای که در زلزله کرمانشاه، سیل خوزستان و ... طلاب و حوزویان خوش درخشیدند.

آیت الله میریونسی گفت: یکی از مزیت های گروه های جهادی نسبت به سایر گروه ها این است که گروه های جهادی با نیت خالص و در راه خدا تشکیل شده اند و این خود کیفیت کاری این گروه ها را ارتقا می بخشد و از سوی دیگر انتظار افراد در چنین گروهای جهادی از بُعد مادی گذر می کند و به بُعد معنوی می رسد که این موضوع بسیار ارزشمند است.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور افزود: شاید در ظاهر گروه های جهادی به ویژه گروه های جهادی طلاب هزینه ای تحت عنوان حقوق دریافت نکنند، ولی بی شک در زندگی خویش خداوند آنان را در مواقع خاص مورد عنایت خویش قرار می دهد که این امر بسیار با ارزش تر و والاتر از مسایل مادی است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه کمی و کیفی گروه های جهادی، بیان داشت: گروه های جهادی دارای خصیصه خودکفایی هستند به گونه ای که کمترین نیاز  به را بیرون دارند، بنابراین توسعه گروه های جهادی می تواند به صورت غیرمستقیم زمینه ساز خودکفایی در کشور شود.

آیت الله میریونسی با اشاره به اینکه در این شرایط کرونایی گروه های جهادی می توانند بسیار نقش آفرین باشند، عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا نیاز به نیروی انسانی بسیار افزایش یافت و از سوی دیگر کادر درمان و پزشکی با توجه به اپیدمی فراگیر و سریع کرونا هرگز پاسخگوی این همه مبتلا و بستری نبود، بنابراین ورود گروه های جهادی به میدان بخش اعظمی از این معضلات در بحث خدمات رسانی را حل کرد که این کار بسیار ارزشمندی بود./1400/پ210/

ارسال نظرات