۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۸۹۲۱۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

پذیرش طلاب جدید در حوزه علمیه خراسان شمالی ارتقای کیفی یافته است

پذیرش طلاب جدید در حوزه علمیه خراسان شمالی ارتقای کیفی یافته است
خراسان شمالی – حجت الاسلام حیدری گفت: در زمینهٔ جذب متقاضیان تحصیل در حوزه علمیه خراسان شمالی، شاهد روند صعودی پذیرش کیفی و ارتقای چشمگیر معدل افراد جدیدالورود هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام علی حیدری، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان، با بیان حدیثی از مولای متقیان(ع) به تبیین جایگاه و منزلت تعلیم و تعلم علوم دینی پرداخت.

وی خطاب به طلاب، تصریح کرد: بر این اساس اگر می‌خواهید سرمایه وجودی و منزلت خود را ترفیع دهید، این مهم در سایه تزکیه و تعلیم صحیح و عمیق ایجاد می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت آموزشی حوزه استان در شرایط کرونایی، اظهار کرد: در این مدت در مدارس علمیه خواهر و برادر در خراسان شمالی 90 هزار ساعت تدریس داشته‌ایم که 30 درصد این کلاس‌ها حضوری و 70 درصد به‌صورت مجازی برگزار شده است.

وی همچنین با اشاره به تقویت روند پذیرش کیفی طلاب جدیدالورود در مدارس علمیه استان، گفت: درزمینهٔ پذیرش متقاضیان تحصیل در حوزه علمیه خراسان شمالی، علی‌رغم تبلیغات سوء دشمن علیه حوزه، به فضل الهی نه‌تنها از نظر کمی و کیفی نزول نداشته‌ایم بلکه شاهد روند و سیر صعودی پذیرش کیفی متقاضیان تحصیل در حوزه علمیه بوده ایم.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر معدل افراد جدیدالورود به حوزه نسبت به چند سال پیش ارتقای چشمگیری یافته است؛ به گونه ای که اگر سه سال پیش میانگین معدل افراد جدیدالورود 15 بود، امروز در استان ما این معدل به 17.05 رسیده است که این ارتقا نتیجه پیگیری سیاست جذب و تربیت نخبگانی در حوزه علمیه خراسان بزرگ و دغدغه مندی مدیران و متولیان حوزه علمیه خراسان شمالی است.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و ۲۰۰ سال قدمت داشته و اکنون با بیش از ۳۰ هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.‌

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۵ به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند، اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقا یافت.‌/9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هبه الله
Iran, Islamic Republic of
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷
طلاب محترم سامانه واکسیناسیون کرونا برای شما هم باز شد.
0
0