۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۸۹۴۱۴
نائب دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

دولت از ملتهب کردن فضای امن کشور بپرهیزد/ بازداشت روحانیت پیامد سنگین دارد

دولت از ملتهب کردن فضای امن کشور بپرهیزد/ بازداشت روحانیت پیامد سنگین دارد
حجت الاسلام والمسلمین رضوی نسبت به بازداشت حجت الاسلام والمسلمین نقوی واکنش نشان داد و آنرا عملی غیر اخلاقی و خلاف قانون کشور دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد اقبال رضوی نائب دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، بازداشت حجت الاسلام والمسلمین سید شاهنشاه حسین نقوی از علمای برجسته این کشور را به شدت محکوم کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.

وی با بیان این که بازداشت حجت الاسلام والمسلمین نقوی جزئی از برنامه های توطئه آمیز و تأسف برانگیز وهابی های تکفیری در دولت عمران خان، علیه روحانیت شیعه و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است، گفت: تلاش ها و فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین نقوی در خصوص وحدت ملی و اسلامی بر کسی پوشیده نیست، فقط شیعیان پای منبر ایشان نمی نشینند بلکه از پیروان مذاهب مختلف از جمله اهل سنت جزئی از حضار سخنرانی های ایشان اند و ایشان هیچ وقت کسی را آزرده نکرده است.

این روحانی پاکستانی خواستار آزادی فوری وی از بازداشت خانگی در محلی نا مشخص شد و اظهار داشت: در غیر این صورت دولت، منتظر پیامدها و عکس العمل های غیر مںتظره ملت باشد، دولت محلی اسلام آباد و نهادهای امنیتی بدانند که آنان با این اقدام خود، کشور را به سوی ناامنی و بی ثباتی سوق می دهند.

وی در آخر برخورد متعصبانه دولت عمران خان با عزاداران امام حسین علیه السلام و تشکیل پرونده قضایی به جرم برگزاری مراسم عزاداری، را نیز بشدت محکوم کرد.

یاد آوری می شود که حجت‌الاسلام والمسلمین سید شاهنشاه حسین نقوی از روحانیون بزرگ پاکستان، شب گذشته با ایمای وهابی های تکفیری توسط پلیس محلی اسلام آباد پاکستان بازداشت شد.

بنا به این گزارش وی بخاطر روضه امام حسین علیه السلام به اسلام آباد سفر کرده بود تا در حسینیه امام صادق(ع) اسلام آباد سخنرانی کنند که شب گذشته توسط پلیس محلی بازداشت شد.

لازم به ذکر است که کمپین نفرت پراکنی علیه این روحانی و شیعیان سراسر پاکستان توسط سرخ مسجد (لال مسجد) اسلام آباد که بزرگترین سنگر سپاه صحابه و داعش در این کشور است، انجام می شود./988/

ارسال نظرات