۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۸۹۴۸۶
حجت الاسلام ملک زاده در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

فشار به نظام برای پذیرش fatf، دلیل کوتاهی دولت روحانی در واردات واکسن

فشار به نظام برای پذیرش fatf، دلیل کوتاهی دولت روحانی در واردات واکسن
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: شاید دولت عمدا واردات واکسن و مسائل دیگر را به تأخیر می‌انداخت تا مجمع تشخیص و مجلس مجبور به پذیرش اف ای تی اف شود.

حجت الاسلام محمد ملک زاده، استادیار گروه سیاست پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تفاوت دیدگاه‌ها و تفاوت عمل‌های دولت روحانی با رئیسی گفت: آقای رئیسی نگاه به داخل دارند و با اتکاء به توانمندی‌های داخلی مشکلات را حل می‌کنند؛ مشکل دولت آقای روحانی این بود که به این مسأله باور نداشت و همواره با نگاه به بیرون و غرب سعی بر حل مسائل داشتند.

وی ضمن بیان اینکه نتیجه تفکر روحانی چیزی جز شکست و معطل ماندن مملکت نمی‌شد، ادامه داد: غربی‌ها هیچ گاه در صدد تأمین منافع ما نیستند و تا آنجا که بتوانند ضربه می‌زنند؛ نگاه به بیرون باعث شد توانمندی‌های داخلی تضعیف شود و دولتی‌ها دست روی دست بگذارند و خب طبیعتا کارها پیش نرفت.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه تصریح کرد: به فرمایش رهبری، برداشتن تحریم‌ها در دستان ما نیست ولی می‌توانیم خود را تقویت کنیم تا تحریم‌ها بی اثر شود؛ آقای رئیسی ثابت کرد اگر اتکاء به داخل داشته باشیم کارها پیش می‌رود و ما این را در دولت قبلی نداشتیم.

وی ادامه داد: اصلا شعار دولت قبل این بود که باید با کمک غربی ها مشکلات ما حل شود و در نتیجه باید اف ای تی اف را بپذیریم؛ این امر برای من مشکوک است که شاید دولت عمدا واردات واکسن و مسائل دیگر را به تأخیر می‌انداخت تا مجمع تشخیص و مجلس مجبور به پذیرش اف ای تی اف شوند.

حجت الاسلام ملک زاده خاطرنشان کرد: اگر ما این سند را امضا می‌کردیم، تمام گردش های مالی خود را در اختیار غربی ها قرار می‌دادیم و هیچ راه فراری از تحریم ها برایمان باقی نمی‌ماند؛ آنها می‌خواستند فشار بیاورند تا این سند تصویب شود و از همین رو در واردات واکسن کوتاهی می‌کردند.

ارسال نظرات