۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۸۹۵۰۴

جامعه المصطفی نهادی علمی، فرا مذهبی و تقریبی است

جامعه المصطفی نهادی علمی، فرا مذهبی و تقریبی است
جامعه المصطفی در کنار دوره‌های بلند مدت دوره های کوتاه مدت هم به صورت برخط در سال تحصیلی 1401-1400 برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجید خالق پور جانشین ریاست جامعة المصطفی و حجت الاسلام والمسلمین سید حمید جزایری معاون آموزش جامعه المصطفی در نشست خبری آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه در حضور اصحاب رسانه توضیحاتی در معرفی اهداف جاکمعه المصطفی بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور با اشاره به سابقه فعالیت های علمی جامعه المصطفی گفت: جامعه المصطفی یک سابقه علمی قبل از انقلاب دارد یعنی از قبل انقلاب بسیاری از کسانی که مشتاق آشنایی با معارف اسلامی و مکتب اهل بیت بودند به قم مهاجرت می کردند و در اینجا مشغول به تحصیل بودند، بعد از انقلاب حضرت امام خمینی مجموعه سرپرستی را برای طلاب غیر ایرانی در نظر گرفتند و یک سامان جدیدی در بحث تحصیلی طلاب غیر ایرانی در قم پیدا کرد و بعد از آن مراحل تکاملی خود را طی کرد و به مرکز جهانی و سازمان مدارس تبدیل شد.

جانشین ریاست جامعة المصطفی  تصریح کرد: تنوع رشته ها از امتیاز جامعه المصطفی است، این رشته ها ناظر به نیاز کشورهایشان است، علاوه بر تحصیل دروس، مهارت های جانبی را برای طلاب خارجی در نظر گرفته ایم و برخی از این مهارت ها ناظر به همان رشته ها در بسته آموزشی آنها گنجانده شده است.

وی ادامه داد: جامعة المصطفی می‌خواهد این طلاب در کشورهایشان کارآمد باشند، خوشبختانه پس از ادغام شاهد تحولات خوبی در این زمینه می باشیم و روز به روز طلبه ها در کشورهایشان از نظر کارآمدی به موفقیت های بیشتری رسیده و منشأ اثر شده اند.

جامعه المصطفی نهادی علمی،  فرا مذهبی و تقریبی/ حوزه و روحانیت/

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین جزایری با اشاره به شعار سال تحصیلی جدید بیان کرد: شعار امسال سلامت، تحول و تعالی در نظام آموزشی است،سه ویژگی مهم در این  شعار دیده شده است، المصطفی به سلامت روحی و جسمی عنایت دارد

معاون آموزش جامعه المصطفی اذعان کرد: آموزش ها در عمده مناطق به صورت برخط خواهد بود و در آینده با رفع موانع و بیماری کرونا حضوری برگزار خواهد شد، نظام المصطفی به دنبال رشد اخلاقی و معنوی دانش‌پژوهان خود است، جامعة المصطفی نمی‌خواهد یک نظام راکد و ایستا باشد.

وی با تاکید بر اینکه المصطفی یک نهاد کاملاً علمی است، خاطرنشان کرد: در کنار دوره‌های بلند مدت دوره های کوتاه مدت هم به صورت برخط در حال برگزاری است که ممکن است دانش پژوهان مسلمان هم نباشند، از آنچه گفته شد المصطفی یک نهاد کاملاً علمی است.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری با اشاره به گسترش زبان فارسی ابراز کرد: یکی از خدمات المصطفی آموزش زبان فارسی است که بیش از ۵۰۰ هزار نفر زبان فارسی را آموخته اند، گسترش زبان فارسی یعنی گسترش اسلام، منطق و عقلانیت؛ نظام آموزشی المصطفی مبتنی بر این سه اصل حاکم است.

وی در پیان بیان کرد: المصطفی فرامذهبی و تقریبی است، جامعه المصطفی العالمیه با سه محور معنویت، عقلانیت و عدالت، طلاب را با نگاه تقریبی و فرامذهبی تربیت می کند.

ارسال نظرات