۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۸۹۶۹۰

آموزش و پرورش دو بال پرواز دانش آموزان

آموزش و پرورش دو بال پرواز دانش آموزان
اسماعیلی گفت: سند تحول بر مبنای اصلاح کیفیت آموزش و پرورش و شیوه های تدریس و محتوای کتب درسی است که خروجی آن تربیت دانش آموز که از حیات طیبه برخوردار است می باشد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با توجه به اهمیت سند تحول آموزش و پرورش گفت: سند تحول آموزش و پرورش بر مبنای اصلاح کیفیت آموزش و پرورش و شیوه های تدریس و محتوای کتب درسی است که خروجی آن تربیت دانش آموز که از حیات طیبه برخوردار است می باشد اما آنطور که انتظار داشتیم اتفاق نیوفتاده است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عوامل اجرایی نشدن طرح تحول بیان کرد: یکی از مهمترین عوامل این کم توجهی، عدم باور و اعتقاد مسئولین رده بالای این سالها کشور به طرح تحول بود اما الان با روی کار آمدن مجلس انقلابی و همینطور ریاست جمهوری آقای رئیسی یکی از مطالبات مردم و مجلس پیگیری سند تحول آموزش و پرورش است که ان شالله به خوبی اجرا شود.

اسماعیلی با بیان لزوم حضور طلاب حوزه علمیه در مدارس ابراز داشت: بحث اصلی ما اجرا شدن اصلی طرح مذکور است و زمانیکه اجرا شد قطعا از طلاب حوزه علمیه نیز در این مسیر استفاده خواهد شدخواهد شد و این علاوه بر این است که هم اکنون نیز از تعداد قابل توجهی از طلاب در آموزش و پرورش بهره برده می شود و علاوه بر طلاب از نیروهای فرنگی نیز برخوردار هستیم.

وی در ادامه با توجه به ظرفیت کودکان قبل از ورود به دبستان افزود: یکی از برنامه های مورد نظر این است که مهدکودک ها را هم تحت برنامه آموزش و پرورش قرار دهیم تا از ین فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در پایان خاطرنشان کرد: قطعا تنها بحث پرورش در طرح مذکور مورد توجه قرار نمی گیرد چراکه آموزش و پرورش مثل دو بال برای یک پرنده هستند و وجود یکی از این دو به تنهایی بی ثمر خواهد بود که اصلاح کتب درسی، شیوه های اموزشی و معلمان از این موارد محسوب می شوند. 

ارسال نظرات