۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۸۹۷۶۱
معاون آموزش مدرسه علمیه گیلانغرب مطرح کرد؛

لزوم تدریس آثار شهید مطهری در حوزه های علمیه

لزوم تدریس آثار شهید مطهری در حوزه های علمیه
کرمانشاه - حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: پیشنهاد می شود که تدریس دروس شهید علامه مطهری در حوزه های علمیه کشور به یک قانون تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده امروز در نشست با معاونین مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب در سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین تفاوت های آموزش در سطح حوزه های علمیه و دانشگاه ها را باید نگاه ویژه به مسایل تهذیبی در حوزه های علمیه دانست.

معاون آموزش مدرسه علمیه گیلانغرب افزود: از این رو همواره سیاست حوزه های علمیه این است که تهذیب قربانی آموزش نشود و بالعکس آن نیز آموزش و پژوهش قربانی تهذیب نشود، بلکه این سه همواره در کنار همدیگر و همسو با هم در مدارس علمیه توسط اساتید تدریس می شود.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: مسأله ای که سالیان متمادی است که توسط اساتید برجسته حوزه های علمیه در کشور مطرح می شود، رجوع طلاب به کتب غیردرسی به ویژه آثار شهید علامه مطهری است.

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به اینکه مطالعه عمیق آثار شهید مطهری تاثیرات بسیاری بر علم طلاب دارد، گفت: در این عصر که اسلام با شبهات زیادی از سوی دشمنان روبرو شده است، نیازمند استدلال های محکم و قابل استناد هستیم، خوشبختانه شهید مطهری در زمان حیات خویش این روزها را به عینه می دید به همین منظور با تالیف آثار ارزشمندی در باب مسایل دینی و فقهی جواب منطقی و اصولی برای بسیاری از شبهاتی که اکنون در جامعه ما به راحتی در حال گردش است، تهیه نموده است.

معاون آموزش مدرسه علمیه گیلانغرب تاکید کرد: پیشنهاد می شود که تدریس دروس شهید علامه مطهری در حوزه های علمیه کشور به یک قانون تبدیل شود تا هم طلاب با شخصیت علمی و دینی این عالم وارسته آشنا شوند و هم اینکه در حوزه استدلالات و پاسخگویی به شبهات دینی روحانیون و طلاب علم کافی را داشته باشند.

حجت الاسلام رضوانی زاده ادامه داد: طلبه نباید خود را منحصر به کتب ارائه شده توسط حوزه کند، بلکه باید همواره در مسیر پژوهش قدم بردارد و با مطالعه آثار بزرگان دین به ویژه علما مذهب حقه شیعه بر علم و دانش دینی خود بیفزاید تا در آینده یک مبلغ و سرباز خوب برای دین رسول الله باشد.

معاون آموزش مدرسه علمیه گیلانغرب خاطرنشان کرد: بنابراین بازنگری در سیستم آموزشی و ایجاد تحول در آموزش ها و... باید همواره مطرح باشد زیرا این کار باعث تحرک و پویایی بیشتر حوزه های علمیه در کشور خواهد شد و این تحرک خود یک امتیاز بزرگ برای آینده دین خواهد بود./1400/پ210/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
پیشنهاد خوبی است.
0
0