۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۸۹۸۸۴
امام جمعه موقت کاشان:

عضویت در کنفرانس همکار‌های شانگهای گامی مؤثر در خنثی سازی تحریم‌ها است

عضویت در کنفرانس همکار‌های شانگهای گامی مؤثر در خنثی سازی تحریم‌ها است
اصفهان - حجت الاسلام احتشام گفت: یکی از راهکار‌های خنثی کردن تحریم‌های دشمن عضویت و استفاده از ظرفیت کنفرانس همکاری‌های شانگهای است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام امروز در خطبه‌های نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد، گفت: حماسه انتخابات ۲۷ خرداد امسال انقلاب سوم در گام دوم انقلاب بود به گونه ای که حتی از انقلاب اول و دوم نیز بزرگ تر بود.

وی با اشاره به اینکه با روی کارآمدن دولت سیزدهم برای نخستین بارسه قوه در راستای دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب و مبارزه با مستکبرین و دفاع از مظلومین پیمان بستند، ادامه داد: در طول ۴۰ سال گذشته هیچگاه چنین هماهنگی بین نهاد‌های کشور وجود نداشته است.

وی ادامه داد: اگر در انتخابات امسال فساد ستیزی و دفاع از محرومین به عنوان رویکرد رای نیاورده بود مشخص نبود چه آینده‌ای در انتظار انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام احتشام گفت: امیدواریم دولت سیزدهم که در راستای اهداف دفاع از محرومین و مبارزه با مستکبرین و فساد و رانت در نهاد‌های حکومتی و خصوصی فعالیت دارد بتواند اعتماد مردمی را برای انتخابات آینده و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات پیش رو را فراهم کند.

وی در ادامه هماهنگی بین نهاد حکومت و قدرت را مثبت ارزیابی و به هماهنگی مدیریت شهری درانتخابات گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: بعد از انتخابات و ورود افراد انقلابی به نظام اداره شهرستان هیچ بهانه‌ای برای کم کاری وجود ندارد و مانند رئیس جمهور روز‌های جمعه نیز باید فعال بود.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه به سفر رئیس جمهور به تاجیکستان برای شرکت در کنفرانس همکاری‌های شانگهای که در برگیرنده جمعیت ۴۰ درصدی جهان است اشاره کرد و گفت: یکی از راهکار‌های خنثی کردن تحریم‌های دشمن استفاده از این ظرفیت است.

حجت الاسلام احتشام تجارت سال گذشته کشور‌های عضو کنفرانس همکاری‌های شانگهای را حدود ۳۲۹ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: به دلیل نگاه به غرب برخی با وجود این همه ظرفیت در کشور سهم ما از این رقم تنها ۱۸ میلیارد دلار بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس همکاری‌های شانگهای رئیس جمهور کشور بتواند یکی از روزنه‌های قطع ارتباط با غرب و رفتن به سمت شرق را رقم بزند.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه به منطقه حساس و مهم و استراتژیک کشور افغانستان درخاورمیانه اشاره کرد و گفت: افغانستان در قرن ۱۹ انگلیسی‌ها را به چالش کشیده و در اواخر قرن بیستم ابرقدرت شوروی را به گونه‌ای به چالش کشید که سبب فروپاشی شوروی شد و در قرن بیست و یکم ابرقدرت آمریکا را ذلیل و خوار کردند.

حجت الاسلام احتشام به دو هدف اصلی آمریکا برای ایجاد جنگ مذهبی و یا جنگ قومی و قبیله‌ای در افغانستان اشاره کرد و ابراز داشت: هدف اول آمریکا از جنگ مذهبی و قومی و قبیله‌ای در افغانستان بازگشت دوباره افغانستان و همچنین استفاده از کشور افغانستان برای مقابله با ۴ کشور ایران، کره شمالی، چین و روسیه است.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه به عدم حضور زائران ایرانی در اربعین حسینی امسال به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: مسؤولان شرایطی را فراهم کنند تا مردم در راهپیمایی اربعین حسینی در داخل شهرستان براساس ضوابط ستاد کرونا و مسیر‌هایی که مشخص می‌شود راهپیمایی اربعین حسینی را که نماد لبیک به امام حسین(ع) و لبیک به رهبری است را برگزار کنند./۱۳۰۷/پ201/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
دارابیان
Iran, Islamic Republic of
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
حضور اقتصادی ایران را در منطقه ، بدون پیوست فرهنگی جامع رقم نمیخورد.
0
0