۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۹۰۰۶۴

صلح خوب است؛ اما برای همسایه!

صلح خوب است؛ اما برای همسایه!
صلح کلمه حقی است که سازمان ملل متحد آن را ابزاری برای باطل کرده است؛ صلح خوب است، اما کشورهایی که علیه منافع آمریکا می‌جنگند محکوم به صلح‌اند!

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، روز جهانی صلح یکی از روز‌های طنزی است که سازمان ملل متحد، در آن روز به یاد صلح برای جهانیان می‌افتد و مراسمی را به همین منظور برگزار می‌کند. روز جهانی صلح درحالی در قلب ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود که آمریکا خود کشوری است که در طول ۳۰۰ سال عمر خود، از همان ابتدا با جنگ و خونریزی تأسیس و به حیات خود ادامه داده است.

سازمان ملل متحد خود را داعیه‌دار صلح جهانی می‌داند؛ اما دربرابر کشتار کودکان یمن اقدام فعالانه‌ای نداشته و هیچگاه نسبت به جنایت‌ها علیه مسلمانان اقدام درخور و قابل توجهی انجام نداده است. سازمان ملل متحد در حقیقت یکی از زیرمجموعه‌های ارتش آمریکاست و در هر منطقه تحت فرماندهی فرمانده نیروی زمینی آن منطقه در ارتش آمریکا اقدام می‌کند.

ژاپن یکی از کشور‌هایی است که به شدت برروی شعار «صلح» مانور می‌دهد و با ارائه فلسفه‌ای مضحک، هر بلایی که ببیند را تقدیر خود می‌خواند و هیچگاه نسبت به کشته شدن نزدیک به ۲۵۰ هزار ژاپنی در کسری از ثانیه، واکنش که نشان نداده، بلکه این اتفاق را موهبت الهی برای پایان جنگ می‌دانند که اگر بمب اتم این همه زن و بچه بیگناه را نمی‌سوزاند و از بین نمی‌برد، جنگ ادامه می‌یافت!

وحید یامین‌پور در کتاب سفرنامه‌اش به ژاپن که تحت عنوان «کاهن معبد جینجا» منتشر شده، نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهد. وقتی که او و هیأتی که از سوی ایران برای حضور در نمایشگاه سالانه بین المللی در شهر هیروشیما به ژاپن سفر کرده بودند صحبت می‌کند، خاطره‌ای را از حضور یکی از هیباکوشا‌های ژاپنی تعریف می‌کند که به توجیه بمباران اتمی آمریکا برای شرکت کنندگان در این نمایشگاه پرداخته بود. هیباکوشا در زبان و فرهنگ ژاپنی به کسانی اطلاق می‌شود که از دو بمباران اتمی هیروشیما و ناکازکی جان سالم به‌در برده‌اند.

صلح خوب است؛ اما برای همسایه!

وقتی هیباکوشا‌ها که قربانیان این دو بمباران اتمی به‌شمار می‌روند، خود به‌جای مطالبه حقوق قانونی‌شان، به توجیه این رفتار دولت جنایتکار آمریکا می‌پردازند، نمی‌توان انتظاری از دولت و مردم عادی ژاپن برای درخواست حقوق انسانی‌شان داشت. هر چند که هنوز نگاه آمریکا به کشور ژاپن، مانند نگاهی است که آمریکا نسبت به ایالات خود دارد.

شعار صلح در دنیایی که آمریکا و همپیمانانش مجاز به داشتن هر نوع سلاح و هر نوع رفتاری در جهان هستند، شعاری طنز و مسخره بیش نیست. البته همانطور که قبلاً گفته شده و در اسناد راهبردی ایالات متحده آمریکا موجود است، سازمان ملل متحد تنها زیر مجموعه‌ای برای ارتش آمریکاست و قطعاً تابع اوامر این ارتش یا به دنبال تغییر نرم دولت‌ها به نفع آمریکا می‌رود و یا جنگ‌های ارتش آمریکا و یا جنگ‌های به نفع آمریکا را توجیه می‌کند.

صلح خوب است؛ اما برای همسایه!

صلح واقعی، همان صلحی است که توسط جمهوری اسلامی ایران در منطقه دنبال شد و امروز در بیشتر کشور‌های منطقه با وجود تلاش‌های تمام وقت استکبار جهانی برای ایجاد آشوب در منطقه، بیشتر کشور‌های منطقه به لطف اقتدار رهبر انقلاب، به امنیت و آرامش رسیده‌اند. صلح واقعی، صلحی است که از دل جنگ با ظالم بیرون می‌آید. ارتش آمریکا و سازمان ملل متحد، با دمیدن در صلح، گلوی مظلومان واقعی جهان را می‌فشارند تا حق به حق‌دار نرسد!

محمدحسین کتابی

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات