۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۹۰۱۱۰

ماجرای روحانی اصفهانی که با عمامه خود مانع سقوط یک کوهنورد شد + فیلم

ماجرای روحانی اصفهانی که با عمامه خود مانع سقوط یک کوهنورد شد + فیلم
اصفهان ـ حجت الاسلام معینی با بیان اینکه روحانیت همیشه در میان مردم بوده است، گفت: وظیفه ما روحانیون کمک کردن به مردم در تمام امور مادی و معنوی است.

حجت الاسلام مهدی معینی، طلبه درس خارج حوزه علمیه اصفهان در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اصفهان، که اخیرا فیلمی از وی در فضای مجازی منتشر شده که با عمامه خود جان یک نفر را از سقوط در کوه صفه اصفهان نجات می‌دهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه رسالت و وظیفه همه ما طلاب و روحانیون کمک کردن به مردم در شرایط مختلف است، گفت: 25 سال است به صورت حرفه ای کوهنوردی می کنم و حدود 3 سال است که ملبس به کوهنوردی می‌پردازم.

وی ادامه داد: چند روز پیش به کوه صفه اصفهان برای کوهنوردی رفته بودیم و مثل همیشه ملبس بودم، پس از فتح قله به مکانی برای استراحت بازگشتیم که یکی از دوستان از ما عقب مانده بود و متأسفانه مسیر اشتباهی و خطرناکی را برای ملحق شدن به ما انتخاب کرد و همین موضوع باعث شد که در میان مسیر گیر کرده و امکان بازگشت یا ادامه مسیر نداشته باشد.

حجت الاسلام معینی خاطرنشان کرد: شرایط خطرناک و امکان سقوط برای همراه ما وجود داشت و به همین دلیل سریع وارد عمل شدم و چون در آن لحظه دسترسی به طناب نداشتیم از عمام خودم استفاده کردم و دوست خود را با استفاده از عمامه خودم نجات دادیم و مانع سقوط وی شدیم.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون همیشه در سختی‌ها و در مشکلات در کنار مردم بوده‌اند و این چند سال شاهد فعالیت جهادی روحانیون بوده‌ایم، گفت: در شرایطی نظیر سیل و زلزله و شیوع کرونا همواره طلاب و روحانیون در کنار مردم بوده و مشغول خدمت رسانی به مردم بوده‌اند و این بخشی از رسالت و وظیفه ما روحانیون است.

حجت الاسلام معینی پیرامون چرایی حضور ملبس خود در کوهنوردی تصریح کرد: متأسفانه بر اثر تبلیغات سوء دشمنان مردم خیال می‌کنند روحانیت اهل ورزش و فعالیت‌های ورزشی نیستند درحالی که من و دوستان طلبه‌ام 15 سال است مشغول کوهنوردی حرفه‌ای هستیم و صعودهایی داشته‌ایم که کمتر کسی موفق به انجام آن شده است، بسیاری از طلاب و روحانیون فعالیت‌های حرفه‌ای ورزشی دارند و اینکه با لباس مقدس روحانیت وارد فضای کوه و کوهنوردی می‌شوم برای همین است که مردم بدانند ما روحانیون همیشه مانند مردم و در کنار مردم هستیم.

وی با اشاره به اهمیت تأمین نیازهای معنوی و مادی مردم از سوی طلاب و روحانیون اظهار کرد: ما موظف هستیم که در کنار رسیدگی به امور معنوی و تأمین نیازهای روحی و معنوی جامعه تلاش کنیم تا برطرف کننده نیازهای مادی مردم نیز باشیم و این از وظایف و رسالت‌های حوزه‌های علمیه است./1304/ت300/

تعداد بازدید : 18
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سروقامتان
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
منبع خبر کیست؟ رساست؟
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
خدا خیرشان دهد.
0
0