۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۹۰۱۶۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

سازش و اعتماد به دشمن با نهضت حسینی در تضاد است

سازش و اعتماد به دشمن با نهضت حسینی در تضاد است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، سیاسی کاری، سازش با دشمن، اعتماد، لبخند، معامله و پناه بردن به دشمن را در تضاد جدی با روح حرکت امام حسین(ع) دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست کارگروه برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی و ایام آخر ماه صفر با گرامیداشت ایام الله دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس نمونه عملی، عینی، اجرایی و درسی از نهضت امام حسین(ع) است.

وی افزود: با ادامه راه امام حسین(ع) ملت ها هم در دنیا به عزت، شرف، رشد و استقلال دست خواهند یافت و در آخرت نیز به سعادت می رسند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که هر جا سیره و روش امام حسین(ع) اجرایی شد به نتایج ارزشمندی دست پیدا کردیم، ادامه داد: عزت خواهی، نهراسیدن از دشمن، صلابت، استقلال، آزادی، حریت و ستیز با استکبار و ظالمان نتیجه حرکت در مسیر امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که سیاسی کاری، سازش با دشمن، اعتماد و  لبخند به دشمن، معامله و پناه بردن به دشمن با روح حرکت امام حسین(ع) در تضاد جدی است، خاطرنشان کرد: در حالی امام حسین(ع) از دشمن امان نامه نپذیرفت که متأسفانه در کشورمان برخی مسؤولان تابعیت دو گانه دارند.

وی، پیشرفت و اقتدار امروز کشورمان را مرهون حرکت در مسیر امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: تجربه ثابت کرده هر گاه در این مسیر حرکت کردیم به پیشرفت های بسیاری دست پیدا کردیم و هر گاه نیز در خلاف این مسیر بودیم، موفقیتی حاصل نشد.

امام جمعه ساری، اربعین حسین را نماد و ثمبلی از درس های عاشورایی است، ادامه داد: این ایام یادآور آن ارزش ها و آرمان های متعالی است که ما نباید آن را فرموش کنیم و باید درس آن درس اصیل بدون تحریف به جامعه عرضه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تحریف را بزرگترین تهدید برای حرکت عاشورا و همچنین دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: باید آن حرکت اصیل را با روایت گری و عملگرایی صحیح به مردم عرضه کنیم.

وی با بیان این که هیچ چیز نمی تواند عاشورا را از ملت ایران جدا کند، ادامه داد: ملت ایران در هر شرایطی ارادت خود را با امام حسین(ع) نشان خواهند داد و اربعین امسال نیز با متناسب با شرایط و با حفظ دستورالعمل ها برنامه ها برگزار خواهد شد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به رعایت دستورالعمل ها از سوی هیأت های مذهبی و مساجد در ایام ماه محرم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسؤولان میزان رضایت مندی از عزاداری در ماه محرم بسیار بالا بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری و مراسم اربعین حسینی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: باید در عمل به توصیه نامه های بهداشتی غیرت ولایی و رهبری داشته باشیم./950/پ210/

ارسال نظرات