۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۹۰۱۷۲
حجت الاسلام حسام:

گرامیداشت دفاع مقدس باید در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باشد

گرامیداشت دفاع مقدس باید در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باشد
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام حسام گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید هدفمند و در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام یحیی حسام، امام‌جمعه درق، امروز در نشست کمیته سازمان‌دهی برنامه‌های هفته دفاع مقدس، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های حوزه‌های مقاومت بسیج در این زمینه، اظهار کرد: تلاقی دو مناسبت بزرگ ملی و مذهبی هفته دفاع مقدس و اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فرصت مناسبی برای برگزاری تلفیقی مراسمات این دو مناسبت است.

وی افزود: گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در واقع امتداد نهضت عظیم عاشورا است و این گفتمان باید به نسل‌های جدید و آتی منتقل شود.

حجت‌الاسلام حسام خاطرنشان کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید هدفمند و در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد.

امام‌جمعه درق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجلی باطن قدسـی امام خمینی(ره) در دفاع مقدس، به تبیین نقش شگفت‌انگیز رهبری و فرماندهی امام راحل در جنگ پرداخت و اظهار کرد: امام خمینی(ره) از همان ابتدا دریافت که مسئله جنگ را تنها با تکیه بر نیروهای نظامی نمی‌توان حل کرد بلکه باید ملّت به صحنه بیایند، همچنان که اصلِ انقلاب با حضورِ مردم شکل گرفت.

حجت‌الاسلام حسام ادامه داد: ایشان با نگاه الهی خویش این حضور مردمی به‌ویژه گام نهادن جوانان خداجو به فضای جبهه و جنگ را دارای برکت‌های بسیار زیاد دانستند و جبهه را دانشگاه انسان‌سازی نامیدند؛ دانشگاهی که در مکتب خود، باکری‌ها، زین‌الدین‌ها، خرازی‌ها، همت‌ها، بروجردی‌ها، کاوه‌ها، حاج قاسم سلیمانی‌ها و... را تربیت کرد.

وی با اشاره به نگاه الهی امام به وقایع و رویدادها، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بارها و بارها تصریح کرد که دستِ قدرتِ الهی را در سیرِ رویدادها می‌بیند و اینکه ایشان به‌صراحت اعلام کرد که انقلابِ اسلامی، یک هدیه غیبـی و تحفه الهی است، سخنی از سرِ تعارف یا ذوقِ شاعرانه نبوده؛ بلکه واقعیت چیزی جز این نبود.

حجت‌الاسلام حسام گفت: امام راحل برای رهبری این چرخشِ عظیمِ تاریخی انتخاب شده بود و به لطف خدا، ظرفیتِ متناسب با چنین تکلیفِ طاقت‌فرسایی را کسب کرده بود و این حقیقت را عارفانی چون مرحوم سید علی قاضی‌ها، شاه‌آبادی‌ها، انصاری همدانی‌ها، بهاءالدینی‌ها، بهجت‌ها و ... در معرفی امام خمینی(ره) به شاگردان و مخاطبین خود پیشاپیش یادآور شده بودند./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات