۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۹۰۱۷۶
نفوذ در قلب اسلام (۲)؛

تأثیرگذاری بر فرزندان و ایجاد اختلاف میان مراجع، هدف دشمن از نفوذ در بیوت علما

تأثیرگذاری بر فرزندان و ایجاد اختلاف میان مراجع، هدف دشمن از نفوذ در بیوت علما
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز ایجاد اختلاف میان مراجع تقلید و تأثیرگذاری بر فرزندان آنها را هدف نفوذ در بیوت دانست و بر لزوم هوشیاری در این زمینه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به بررسی اهداف نفوذ دشمنان در حوزه، بیوت مراجع تقلید و علما پرداخت و گفت: بعد از اشغال عراق توسط انگلیسی ها، علما مشاهده کردند که چهره مشاور ارشد انگلیس بسیار آشناست، زیرا این فرد به عنوان خادم در بیت یکی از مراجع بزرگ رفت و آمد داشته، اما در حقیقت جاسوس انگلیس در دفتر این مرجع تقلید بوده است.

وی با بیان اینکه مراجع تقلید کانون توجه مردم و قدرت در جامعه هستند، تصریح کرد: مراجع تقلید دارای قدرت معنوی و مذهبی در میان مردم هستند، زیرا که شیعیان مرجع تقلید را نائب امام زمان(عج) می دانند، در نتیجه در امور شرعی و دینی از آنها تبعیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اظهار کرد: زمانی که دشمنان اسلام به قدرت و جایگاه مرجعیت در میان مردم پی بردند، طبیعی است طمع کنند که در دفتر و بیوت مراجع نفوذی داشته باشند تا اینکه تفکر یک مرجع تقلید یا فرزندان آنها را تحت تأثیر قرار دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نفوذیان در بیوت مراجع اخبار و اطلاعات را به سران خود اطلاع می دهند و همچنین درصدد هستند که سلایق و تمایلات یک مرجع تقلید را به گونه ای جهت دهند که در مسیر اهداف استکباری آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسأله نفوذ در بیوت مراجع و حوزه های علمیه از دیرباز بوده و در حال حاضر نیز وجود دارد، افزود: امروز با توجه به پیشرفت وسائل ارتباطی و رسانه ای، دشمنان به آسانی می توانند از افراد و خادمانی که در بیوت مراجع تقلید رفت و آمد دارند، سوء استفاده کنند تا اینکه اطلاعاتی از آن دفتر مرجع کسب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اظهار کرد: هدف نفوذ دشمنان در بیوت مراجع، ایجاد اختلاف میان مراجع تقلید و برهم زدن اتحاد و انسجام میان بزرگان دین بوده است.

وی یکی از عبرت های عاشورا را هوشیاری در زمینه نفوذ توصیف و ابراز کرد: زمانی که حضرت مسلم در کوفه مستقر بود، ابن زیاد از یک نفوذی استفاده کرد تا اینکه اخبار و اطلاعات و محل استقرار حضرت مسلم را به دست بیاورد.

رییس دانشگاه قم بر لزوم هوشیاری علما و طلاب در زمینه نفوذ دشمنان تأکید کرد و گفت: ما از جاهایی که احتمال و گمان نفوذ را نمی دهیم، دشمن از همان جا نفوذ خواهد داشت و از طرق مختلف اطلاعات را کسب خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بیان کرد: هیچ گاه نباید خود را از نفوذ دشمنان و شیطان ایمن بدانیم و باید همواره کنترل و نظارت بر رفتارهای خود و دیگران داشته باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از مصادیق امر به معروف این است که بر رفتار و گفتار یکدیگر نظارت داشته باشیم و زمانی که اماره و قرینه ای بر نفوذ افراد دیگر مشاهده کردیم، به نهادهای امنیتی اطلاع دهیم.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امیدوارم با هوشیاری و دقت نظری که مراجع عظام تقلید و علما دارند، هیچ گاه مسأله نفوذ در بیوت و دفاتر مراجع تقلید روی ندهد./998/

میثم صدیقیان

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
همین حوالی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
فرمایش متینی است ..
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
از صدر اسلام تا حالا از ناحیه نفوذ ضربه خوردیم .
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
باید مانع نفوذ شد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
فرمایش درستی است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
مرگ بر آمریکا و عوامل نفوذی آن
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
انگلیسی­ها با سابقه چند صدساله در نفوذ پرسابقه اند.
1
0