۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۹۰۱۹۴
امام جمعه موقت کاشان:

ذکر «صلوات»؛ گنجینه ای برای شیعیان

ذکر «صلوات»؛ گنجینه ای برای شیعیان
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار ذکر صلوات را از گنج‌های شیعه دانست و گفت: این ذکر بهترین نعمت از جانب خداوند برای شیعیان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در جلسه تفسیر شرح دعای دوم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در این دعای شریف از پیامبراکرم(ص) تجلیل و ستایش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این دعا دارای چهار بخش است، افزود: امام سجاد(ع) در بخش نخست این دعا خدا را شاکر است که او در زمان پیامبراکرم(ص) که اشرف مخلوقات است قرارداده چرا که پیامبراکرم(ص) در بین همه انبیای الهی بهترین پیامبراست.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) بخش نخست و دوم این دعا را حمد و سپاس قرار داده است، ادامه داد: پیامبراکرم(ص) سید الانبیاء است و قرآن بهترین کتاب آسمانی است و دین اسلام بهترین ادیان الهی است و امت اسلام نیز بهترین امت‌ها است.

وی افزود: امام سجاد(ع) در قسمت دوم این دعا برای پیامبراکرم با بیان اینکه حضرت با بیان بخشی از مقامات و فضائل پیامبرازجمله امین الهی، صفی الهی و نجیب الهی است از خداوند طلب رحمت می‌کند و در قسمت سوم دعا به زحماتی که پیامبراکرم(ص) برای تبلیغ و بقا و تحقق دین اسلام متحمل می‌شود اشاره دارد به طوریکه می‌فرماید، هیچ پیامبری مانند من اذیت نشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امام سجاد(ع) در قسمت چهارم دعا از خداوند می‌خواهد تا پیامبراکرم(ص) را در بالاترین درجات بهشت که هیچ فرشته‌ای و هیچ پیامبری مقام و منزلت اش به اندازه مقام و منزلت پیامبراکرم(ص) نباشد قرار دهد، چرا که در راه خدا خیلی سختی متحمل می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه یکی ازمکان‌هایی که مقام و منزلت پیامبراکرم(ص) تجلی می‌کند روز قیامت و مقام شفاعت حضرت است، ادامه داد: امام سجاد(ع) در قسمت پایانی دعای دوم صحیفه سجادیه به مقام حضرت در قیامت اشاره کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه گره بشریت در روز قیامت به دست پیامبراکرم(ص) باز خواهد شد افزود: امید ما در روز قیامت ابتدا به فضل رحمت الهی است و در ادامه به شفاعت پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: به خاطر داشتن نعمت رسالت و ولایت حداقل کاری که ما بعد از انجام واجبات و ترک محرمات انجام دهیم، ذکر صلوات است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ذکر صلوات بر پیامبر را از گنج‌های شیعه دانست و با اشاره به اینکه ذکر صلوات بهترین ذکر و آسان‌ترین ذکر است، اظهار داشت: ذکر صلوات شیعه بر پیامبراکرم(ص) گنجی است که خداوند برای شیعه قرار داده است.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه در روز قیامت هیچ چیزی مانند ذکر صلوات بر پیامبراکرم(ص) کفه حسنات انسان را برای انسان سنگین نمی‌کند، گفت: ذکر صلوات تشریفاتی نیست حقیقت است و رحمت خداوند بر پیامبر(ص) نازل می‌شود و ایشان نیز کریم است و در لحظه مرگ و عالم برزخ و روز قیامت جبران می‌کند./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات