۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۹۰۲۴۵
نفوذ در قلب اسلام (۴)؛

هشدار آیت الله مکارم نسبت به نفوذ در میان علما، نشانه بصیرت مرجعیت دینی

هشدار آیت الله مکارم نسبت به نفوذ در میان علما، نشانه بصیرت مرجعیت دینی
آیت الله کعبی گفت: وقتی از یک مرجع تقلید هشداری مبنی بر توجه به نفوذ در بیت علما را می‌شنویم، نشان از بیداری ایشان دارد که یعنی خودشان مسائل را رصد می‌کنند.

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش مرجعیت در دفاع از اسلام گفت: مرجعیت دژ مستحکم اسلام و اهل بیت علیهم السلام است و ملجاء و پناهگاه مؤمنین در تبیین و هدایت دینی و فصل خصومات و مدیریت اجتماعی و مرزبان مبانی و اندیشه‌های اسلامی است؛ مرجعیت دیده بان مبارزه با استبداد و استعمار می‌باشد و استبداد و استعمار در طول تاریخ ضربات سهم گینی از مرجعیت دینی خورده است.

وی ضمن بیان اینکه انقلاب اسلامی مولود مرجعیت دینی است افزود: امام خمینی در تراز یک مرجع آگاه و بیدار و با ظرفیت ملت ایران و پیشگامی روحانیت و همراهی مراجع، انقلاب اسلامی را شکل داد و تاریخ مرجعیت را به سمت تشکیل حکومت و اقامه حکم الله در عصر غیبت و شکل دهی یک جهاد تمدنی برای بستر سازی ظهور حضرت حجت و تحقق تمدن نوین اسلامی برد.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب، دشمنان نهایت تلاششان را می‌کردند که یک نفر را در حوزه نفوذ داده و افکار غیر دینی را پرورش بدهند تا در راستای افکار مستعمرین کار کند؛ در نهایت به فرقه سازی مشغول می‌شدند، مانند بهائیت که ساخته و پرداخته استعمار بود و نتیجه پروژه نفوذ.

فتوای میرزا کار را یک‌سره کرد

وی افزود: بعد از فتوای میرزای شیرازی در مقابل انگلیس، دشمنان و سرویس‌های جاسوسی دشمن یکی از برنامه هایشان را تخریب روحانیت و بزرگان دین و مرجعیت و ایجاد فاصله بین مرجعیت و مردم قرار دادند که سهمگین ترین تبلیغات زهراگین را علیه روحانیت به کار بردند.

آیت الله کعبی همچنین تصریح کرد: در دوران معاصر خصوصا با شتاب فناوری‌های نوین شاهد هستیم که دروغ پراکنی علیه مراجع و ولایت و روحانیت جهت ایجاد فاصله بین آنها و مردم چند برابر شده و دشمن برنامه نفوذ را طراحی می‌کند.

وی در ادامه توضیح پروژه نفوذ گفت: مثلا با مدرسه سازی، مرجع تراشی و با تأثیرگذاری بر اطرافیان بزرگان و علما دنبال نفوذ هستند؛ شایعه سازی و ایجاد فاصله بین مرجعیت و مردم و ولایت از طریق نفوذ و تحریف دین در دستور کار سرویس های جاسوسی دشمنان حوزه های علمیه است.

دستگاه های امنیتی جهان روی سیستم مرجعیت متمرکز اند

این استاد برجسته حوزه علمیه همچنین اظهار داشت: بارها همایش‌های بزرگی در سطح بین الملل برای بررسی نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت‌های مرجعیت و حوزه علمیه قم در کشورهای خارجی برای ضربه زدن به این دژ مستحکم برگزار شده و می‌شود.

وی افزود: الحمدلله مرجعیت ما بیدار و آگاه است و در مقابل توطئه‌ها و نفوذ دشمنان به مثابه سدی محکم ایستاده است و همواره با هوشمندی، توطئه‌ها و خط نفوذ دشمن را خنثی کرده است؛ آنها به وقت خود به مقامات تذکر دادند که دقت بیشتری بکنند و آخرین نمونه نیز تذکرات حضرت آیت الله مکارم شیرازی به وزیر اطلاعات جدید است.

آیت الله کعبی در پایان تصریح کرد: اینکه ما از جانب یک مرجع تقلید این هشدار را مبنی بر توجه به نفوذ در بیت علماء می‌شنویم، نشان از بیداری ایشان دارد که یعنی خودشان مسائل را رصد می‌کنند و این مسئولیت دستگاه‌های امنیتی را سنگین تر می‌کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
عالمانه و دقیق فرمودند
2
0
ناشناس
United States
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
خدا عالمان بصیر را حفظ فرماید
1
0