۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۹۰۲۵۶

نشست علمی فرق انحرافی برگزار شد

نشست علمی فرق انحرافی برگزار شد
موسسه دارالاعلام شعبه مشهد نشست علمی فرق انحرافی با ارائه حجت الاسلام نواب را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، موسسه دارالاعلام شعبه مشهد، نشست علمی فرق انحرافی با ارائه حجت الاسلام نواب را برگزار کرد.

خلاصه آنچکه در این نشست عنوان شده عبارت است از:

معرفی فرقه شیخیه
شیخ احمد احسایی مؤسس این فرقه از منطقه احسا عربستان به نجف رفته ودر آنجا به درس وبحث پرداخت، در مورد اجازات وی از علما عده‌ای گفتند این میزان از اجازات را خود شیخیه برای احمد احسایی درست کرده اند.

نظرات شیخ احمد احسایی موجب صدور حکم تکفیر از سوی شهید ثالث بر علیه ایشان شد او بعد از مدتی مجبور شد، به عربستان برگردد ودر همانجا نیز فوت کرد اما شاگرد او سید کاظم رشتی به علت انکه نزدیک ترین فرد به او بودبدون تاییدیه استاد جانشین وی گشت.

معرفی فرقه بابیه
علی محمد باب رهبر این فرقه از کسانی بوده است که تحت تاثیر شیخیه بوده است.محمد علی شیرازی به علت کودنی از مکتب خانه اخراج و بوشهر می رود ودرآنجا تجارت می کند و خود را به عنوان شیخ حاجات معرفی می کند وی بعد از مدتی به نجف رفته ودر درس سید کاظم رشتی شرکت می کند. بعد از مدتی به شیراز باز می گردد.او در مدت کوتاهی در شیراز دست به ادعا های می زند از باب بودن بعد امام زمان بودن بعد نبوت و در آخر خدا بودن او بعد از این ادعاها در زمان صدراعظمی امیر کبیر دستگیر و به مرگ محکوم می شود.

ارسال نظرات