۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰
کد خبر: ۶۹۰۲۸۴

چگونه سریع بدون گرسنگی، لاغر شویم؟

چگونه سریع بدون گرسنگی، لاغر شویم؟
روش های زیادی برای لاغری سریع شکم و رفع چربی شکم و سایر بخش های بدن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مداریا، روش های زیادی برای لاغری سریع شکم و رفع چربی شکم و سایر بخش های بدن وجود دارد. بسیاری از این روش ها گرسنگی شدید و آزردگی و بی حالی را در پی دارند. اگر اراده آهنی نداشته باشید، به سرعت در مقابل تمام این برنامه ها و روش ها تسلیم خواهید شد.

از نظر بسیاری از ما در کاهش وزن و لاغری، آن روشی مناسب است که دارای ویژگی های زیر باشد:

·         لاغری سریع اتفاق بیفتد

·         اشتها به میزان چشم گیری کاهش پیدا کند

·         سوخت و ساز بدن نیز همزمان بهبود پیدا کند

لاغری سریع شکم
 

یکی از این روش های ساده برای لاغری سریع بدون رژیم استفاده از مجموعه دستگاه های باربیکس شرکت مداریاست. باربیکس متشکل از چهار دستگاه است که لاغری سریع بدون رژیم را بدون عارضه ممکن می سازند. این چهار دستگاه عبارتند از:

• اسلیم فیت
• ام کر
• لیپوسویپ
• کرایو کوادریک

به هرحال بسیاری از افراد تصور می کنند رژیم های غذایی سخت لاغری سریع را امکان پذیر می سازند. به همین منظور در ادامه به چند رژیم غذایی اشاره می کنیم که در فرایند لاغری سریع محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

 

رژیم گرسنگی

 
یکی از رژیم هایی که برای لاغری سریع محبوبیت زیادی پیدا کرده، استاد پاکسازی master cleanse نامیده می شود که شامل آب، آبلیمو، شربت افرا و فلفل قرمز می شود. ادعا می شود این نوع رژیم خاصیت پاکسازی هم دارد، اما از لحاظ علمی جیزی ثابت نشده است.
 

مصرف قرص ها و مکمل های رژیمی
مکمل های رژیمی زیادی وجود دارند که به لاغری سریع کمک می کنند. به طور کل این مکمل ها ادعا می کنند یا جذب مواد غذایی را مسدود می کنند و متابولیسم را افزایش می دهند و یا به چربی سوزی کمک می کنند. با مسدود شدن جذب مواد غذایی، جذب مواد مغذی و مورد نیاز بدن نیز مسدود می شود که این مسئله به هیچ عنوان اتفاق خوبی نیست. عدم جذب مواد مغذی باعث سو تغذیه و بروز مشکلات زیادی برای بدن می شود.

 

مطلب مرتبط: خداحافظی با چربی شکم و پهلو در کمترین زمان

 

این امر باعث بهبود سوخت و ساز بدن به میزان 80 تا 100 کالری در روز می شود. رژیم های غذایی حاوی پروتئین زیاد ولع به غذا و پرخوری عصبی را به میزان 60 درصد کاهش می دهد. به علاوه در برخی افراد وسوسه خوردن غذا در آخر شب یا نیمه شب را به نصف کاهش می دهد و شما را آنقدر سیر می کند که به طور متوسط 441 کالری کمتر در روز مصرف می کنید.
زمانی که صحبت از کاهش وزن است، پروتئین مهم ترین ماده مغذی محسوب می شود.

سبزیجات حاوی کربوهیدرات کم

· بروکلی
· گل کلم
· اسفناج
· گوجه فرنگی
· کلم کیل
· کلم
· کاهو
· خیار

از اینکه بشقاب خود را با این سبزیجات پر کنید، واهمه نداشته باشید. یک رژیم مبتنی بر گوشت و سبزیجات حاوی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است، یعنی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای حفظ سلامت که به لاغری سریع تر نیز کمک می کند.

منابع سالم چربی
· روغن زیتون
· روغن نارگیل
· روغن آووکادو
· کره

در روز 2 تا 3 وعده غذایی بخورید و اگر احساس گرسنگی کردید، می توانید وعده چهارم را هم اضافه کنید. از خوردن چربی های سالم نترسید. اگر رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین و چربی پایین را انتخاب کنید، شکست خواهید خورد. این نوع رژیم غذایی باعث گرسنگی شدید، ناراحتی و در نهایت رها کردن این برنامه است.

بلند کردن وزنه

با کاهش مصرف کربوهیدرات و مصرف چربی های سالم برای لاغری سریع ، ورزش کردن ضرورت پیدا نمی کند، اما به هرحال توصیه می شود. در لاغری سریع با ورزش بهترین اقدام این است که 3 تا 4 بار در هفته به باشگاه بروید، خود را گرم کنید و وزنه بلند کنید.
اگر بار اولی است که به باشگاه می روید، حتما در مورد چگونگی بلند کردن وزنه با مربی مشورت کنید. با وزنه برداشتن کالری زیادی می سوزانید و از کاهش سوخت و ساز بدن پیشگیری می شود. دقت داشته باشید که کاهش سوخت و ساز بدن مهم ترین عارضه جانبی لاغری سریع است.
بررسی ها نشان داده اند که با کاهش چربی بدن می توانید تا حدی عضله سازی هم داشته باشید.
اگر بلند کردن وزنه گزینه خوبی برای شما نیست، انجام برخی تمرینات هوازی، مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا موثر خواهند بود.
در هفته یک بار به خود استراحت بدهید و در آن روز اجازه مصرف کربوهیدرات های مورد علاقه تان را به خود بدهید. اغلب افراد آخر هفته را به خود استراحت می دهند.

تاثیر ورزش در لاغری سریع

لازم است منابع کربوهیدرات های سالم را انتخاب کنید، منابع کربوهیدرات های سالم عبارتند از:

· برنج
· جو
· کوینا
· سیب زمینی
· سیب زمینی شیرین
· میوه های مختلف

اما به یاد داشته باشید که فقط یک روز در هفته را به مصرف کربوهیدرات اختصاص دهید. به یاد داشته باشید مصرف این کربوهیدرات ها ضروری نیستند، اما می توانند باعث تولید برخی هورمون های چربی سوز، مانند هورمون لپتین leptin و هورمون تیروئید شوند.

ممکن است در روز تعیین شده برایاستراحت کمی وزن اضافه کنید، اما این وزن هم مربوط به آب است که طی یکی دو روز بعد از استراحت برطرف خواهد شد.
در برنامه لاغری سریع ، تا زمانی که مصرف کربوهیدرات ها را کاهش داده اید و بیشتر پروتئین، چربی های سالم و سبزیجات حاوی کربوهیدرات کم مصرف می کنید، نیازی به شمارش کالری مصرفی نیست، اما همیشه توصیه این است که مواد غذایی را با احتیاط مصرف کنید و از زیاده روی در هر چیزی پرهیز کنید.

حذف کربوهیدرات های ساده از رژیم غذایی

1.       قند و نشاسته را برای خود ممنوع کنید

مهم ترین اقدام برای لاغری سریع شکم، ران و پاها، کنار گذاشتن قند و نشاسته است، یعنی کاهش مصرف کربوهیدرات. با این اقدام سطح گرسنگی شما کاهش یافته و در نتیجه کالری کمتری مصرف می کنید. در این شرایط به جای اینکه بدن انرژی دریافتی را بسوزاند، از چربی های ذخیره شده تغذیه می کند.

کاهش سطح انسولین در بدن یکی دیگر از مزیت های مصرف نکردن قند و نشاسته است. با کاهش سطح انسولین کبد سدیم و آب اضافه را از بدن خارج می کند. به این ترتیب وزن ناشی از نفخ و آب اضافه در بدن نیز کاهش پیدا می کند.

با این روش معمولا در همان هفته اول حدود 4.5 کیلو گرم (گاهی حتی بیشتر) کاهش وزن را در خود مشاهده خواهید کرد که ناشی از چربی و آب بدن است.

کاهش مصرف کربوهیدرات به معنای خوردن تا سیر شدن است، در حالیکه کاهش مصرف چربی به معنای کاهش کالری و در نتیجه گرسنگی است.  بنابراین با قطع مصرف کربوهیدرات، به طور خودکار و بدون گرسنگی کالری کمتری دریافت می کنید.

2.       پروتئین، چربی و سبزیجات مصرف کنید

هر یک از وعده های غذایی شما باید شامل یک منبع پروتئین، یک منبع چربی و سبزیجات دارای کربوهیدرات پایین باشد. انتخاب وعده های غذایی به این شکل، باعث کاهش مصرف کربوهیدرات در روز می شود.

منابع پروتئین عبارتند از:

·         گوشت مرغ، بره و گوساله

·         ماهی و غذاهای دریایی

·         تخم مرغ (تخم مرغ کامل با زرده)

رژیم لاغری

10 نکته برای لاغری سریع تر و آسان تر

  •         صبحانه حاوی پروتئین بالا بخورید: خوردن صبحانه حاوی پروتئین زیاد به سیر ماندن طولانی مدت، کاهش غذا خوردن و کاهش دریافت کالری در طول  روز می انجامد.
  •         از نوشیدنی های قندی و آبمیوه ها اجتناب کنید. این دو نوع نوشیدنی چاق کننده ترین نوشیدنی ها محسوب می شوند و اجتناب از آنها به کاهش وزن کمک می کند.
  •         نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید. بررسی ها نشان داده اند که نوشیدن آب به مدت 30 دقیقه قبل از خوردن هر وعده غذایی، در طی 3 ماه به میزان 44 درصد به لاغری سریع کمک می کند.
  •         غذاهای لاغر کننده و مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
  •         فیبرهای محلول در آب مصرف کنید. بررسی ها نشان داده اند که فیبرهای محلول در آب به کاهش چربی، به ویژ چربی شکمی کمک می کند. مکمل های فیبر نیز موثر خواهند بود.
  •         چای یا قهوه بنوشید. نوشیدن چای یا قهوه بدون قند به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند.
  •         بیشتر غذای کامل و فرآوری نشده بخورید. رژیم غذایی خود را بر مبنای غذاهای کامل قرار دهید. این غذاها سالم و سیر کننده هستند و از پرخوری پیشگیری می کنند.
  •         غذای خود را آهسته بخورید. کسانی که سریع غذا می خورند، به مرور زمان دچار افزایش وزن خواهند شد. آهسته غذا خوردن باعث می شود زودتر سیر شوید و هورمون های کاهش وزن بیشتر ترشح خواهند شد.
  •         هر روز خود را وزن کنید. بررسی ها نشان داده اند افرادی که هر روز خود را وزن می کنند، احتمال کاهش وزن در آنها بیشتر خواهد بود و همچنین حفظ وزن به دست آمده برایشان راحت تر است.
  •         هر شب خواب کاملی داشته باشید. کم خوابی یا خواب بی کیفیت یکی از مهم ترین فاکتورهای افزایش وزن است، بنابراین مراقب خواب خود باشید.
 

مقاله مرتبط: روش های موثر در درمان سلولیت چیست؟

 
 

علاوه بر تمام مزیت های رژیم غذایی با کربوهیدرات کم که در لاغری بیان شد، این رژیم بر روی سلامت نیز تاثیرات زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود:

  •         قند خون: با کاهش مصرف کربوهیدرات، قند خون نیز کاهش پیدا می کند.
  •         تری گلیسرید هم کاهش می یابد.
  •         کلسترول بد یا LDL کاهش پیدا می کند.
  •         کلسترول خوب یا HDL افزایش پیدا می کند.

تمام موارد نام برده یا دارای عارضه هستند و یا اینکه رسیدن به نتیجه زمان زیادی نیاز دارد. اما در استفاده از پکیج لاغری باربیکس تولید شرکت مداریا علاوه بر اینکه هیچ عارضه ای وجود ندارد، به سرعت نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تغذیه سالمتری داشته باشید و همچنین غذای کمتری بخورید و میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهید، این نکات توسط متخصصین تغذیه نیز تایید شده اند و به شرح زیر می باشند:

  •         تخم مرغ را برای صبحانه خود انتخاب کنید. خوردن تخم مرغ کامل برای صبحانه مزیت های زیادی دارد، از جمله اینکه به کاهش وزن کمک می کند. بررسی ها نشان داده اند که خوردن تخم مرغ برای صبحانه به شما کمک می کند تا 36 ساعت بعد غذای کمتری بخورید. اگر تخم مرغ دوست ندارید، مهم نیست اما مهم این است که منبع پروتئین را برای صبحانه خود انتخاب کنید.
  •         قهوه بنوشید، ترجیحا قهوه بدون قند. در مورد قهوه کمی بی انصافی شده است. قهوه با کیفیت سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای مزیت های زیادی برای سلامت می باشد. بررسی ها نشان داده اند که کافئین موجود ر قهوه متابولیسم بدن را بین 3 تا 11 درصد و چربی سوزی را بین 10 تا 29 درصد افزایش می دهد. فقط نباید شکر یا ترکیبات دیگری به قهوه خود اضافه کنید.
  •         چای سبز بنوشید. چای سبز نیز دارای مزیت های زیادی است که یکی از آنها کمک به کاهش وزن است. گرچه چای سبز حاوی مقدار کمی کافئین است، اما سرشار از آنتی اکسیدان های قوی به نام کاتچین catechins است که گفته می شود به عنوان مکمل با کافئین به بهبود چربی سوزی کمک زیادی می کند. افزایش چربی سوزی به معنای لاغری سریع تر است.
  •         روزه منقطع بگیرید. روزه منقطع یک الگوی محبوب در غذا خوردن است که فرد به صورت دوره ای دست از غذا خوردن می کشد یا به اصطلاح روزه می گیرد. بررسی ها نشان داده اند که روزه گرفتن منقطع به لاغری سریع شکم بیشتر از کم کردن مداوم کالری کمک می کند.
  •         مکمل گلوکومانان مصرف کنید. فیبری به نام گلوکومانان Glucomannan در بسیاری از بررسی ها با کاهش وزن در ارتباط هستند. این نوع فیبر آب را جذب کرده و برای مدتی در روده می ماند، در نتیجه مدت بیشتری احساس سیری می کنید و کالری کمتری مصرف می کنید.
  •         از بشقاب های کوچک استفاده کنید. استفاده از بشقاب های کوچک باعث می شوند فرد به صورت خودکار غذای کمتری بخورد. به هرحال به نظر می رسد اندازه بشقاب روی همه تاثیر نمی گذارد. کسانی که دچار اضافه وزن هستند، بیشتر تحت تاثیر بشقاب کوچک هستند.
  •         غذاهای سالم را بیشتر در اطراف خود قرار دهید. اگر غذاهای اطراف شما بیشتر غذاهای سالم باشند، در صورت گرسنه شدن مطمئن هستید که یک میان وعده سالم می خورید. میان وعده های سالم که می توانید در طول روز بخورید عبارتند از میوه، آجیل، هویج، ماست و تخم مرغ آب پز. در لاغری سریع انتخاب میان وعده مناسب اهمیت زیادی دارد.
  •         مکمل پروبیوتیک مصرف کنید. مکمل های پروبیوتیک که حاوی نوعی باکتری از خانواده لاکتوباسیلوس هستند، توده چربی را کاهش می دهند. این مسئله برای تمام گونه های لاکتوباسیلوس Lactobacillus صدق نمی کند، برخی بررسی ها نشان می دهند که باکتری L.acidophilus باعث افزایش وزن می شود.
  •         ادویه بیشتر مصرف کنید. فلفل های تند حاوی کپسایسین capsaicin هستند که نوعی ترکیب ادویه ای است و می تواند متابولیسم را بهبود بخشیده و اشتها را تا حدی کاهش دهد، کاهش اشتها نیز کمک زیادی به لاغری سریع می کند.
  •         ورزش ایروبیک انجام دهید. انجام تمرینات ایروبیک یک روش فوق العاده برای سوزاندن چربی ها و بهبود سلامت جسمی و روحی محسوب می شود. به نظر می رسد این ورزش ها به ویژه برای لاغری سریع شکم موثر هستند.
  •         فیبر بیشتر مصرف کنید. معمولا برای کاهش وزن و لاغری سریع مصرف فیبر توصیه می شود. گرچه شواهد موجود یکنواخت نیستند، اما برخی بررسی ها نشان داده اند که فیبر (به ویژه فیبر ویسکوز) می تواند به سیر شدن شما کمک کند و در نتیجه در طولانی مدت در کنترل وزن به شما کمک می کند.
  •         اعتیاد غذایی را کنار بگذارید. برخی افراد دچار اعتیاد به خوردن غذا هستند، یعنی ولع زیادی برای خوردن غذا دارند و تلاش های آنها برای سرکوب کردن این ولع بی نتیجه است. اگر شما هم دچار این اعتیاد هستید، لازم است ابتدا این اعتیاد را درمان کنید و سپس برای لاغری اقدام کنید.
  •         پروتئین وی whey protein مصرف کنید. اگر در مصرف میزان مناسب پروتئین دچار مشکل هستید، می توانید از یک مکمل پروتئین استفاده کنید، مانند مکمل پروتئین وی whey protein.
  •         سرعت جویدن غذا را کم کنید. کمی طول می کشد تا مغز سیر شدن شما را ثبت کند. برخی بررسی ها نشان داده اند جویدن غذا با سرعت کمتر به کاهش وزن کمک کرده و باعث تولید هورمون های مربوط به کاهش وزن می شوند. به علاوه غذا را بیشتر و کاملتر بجوید. جویدن کامل غذا میزان کالری دریافتی را کاهش می دهد و در فرایند لاغری سریع بسیار کمک کننده خواهد بود.

عوارض مربوط به روش های رایج در لاغری سریع عبارتند از:

  •         سنگ کیسه صفرا: حدود 12 تا 25 درصد افرادی که در زمان کوتاهی وزن زیادی را از دست می دهند یا به عبارتی طرفداری لاغری سریع با رژیم های غذایی هستند، دچار این عارضه می شوند.
  •         کم آبی بدن: از این مشکل می توان با نوشیدن مقدار زیادی آب پیشگیری کرد.
  •         سوء تغذیه :اغلب بر اثر عدم مصرف پروتئین برای مدت طولانی بروز می کند.
  •         عدم تعادل الکترولیت که گاهی خطرناک است.

سایر عوارض ناشی از برخی رژیم ها و داروها عبارتند از:

  •         سردرد
  •         تحریک پذیری
  •         خستگی زیاد
  •         سرگیجه
  •         یبوست
  •         قاعدگی نامنظم
  •         ریزش مو
  •         کاهش توده عضلانی

برای رسیدن به وزن ایده آل با روش های ذکر شده، باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید اما اگر هدف شما لاغری سریع در کمترین زمان ممکن است،پکیج باربیکس به شما کمک زیادی میکند.

این پکیج تولید شرکت مداریا متشکل از 4 دستگاه است که هر دستگاه با تکنولوژی منحصر به خود بخشی از فرایند لاغری سریع را انجام می دهند.

لاغریع سریع شکم

با استفاده از پکیج باربیکس در فرایند لاغری سریع، پزشک ریسک از دست دادن هیچ موردی را ندارد و علت افزایش وزن هر چه که باشد به کمک این پکیج لاغری به راحتی انجام می شود.

علت موفقیت پکیج باربیکس در لاغری سریع این است که هر تکنولوژی بخشی از بافت های بدن را مورد هدف قرار می دهد.

پکیج باربیکس به شما کمک می کند یک درمان کامل را به انتها برسانید و تمام چربی ها (اعم از چربی های احشایی و غیر احشایی) را هدف قرار دهید. با این پکیج حتی عضله سازی هم انجام می شود. پکیج باربیکس در واقع نوعی combination therapy را ارائه می دهد.

لاغری سریع بدون رژیم را با پکیج باربیکس تجربه کنید.

روش های زیادی برای لاغری سریع شکم و رفع چربی شکم و سایر بخش های بدن وجود دارد. بسیاری از این روش ها گرسنگی شدید و آزردگی و بی حالی را در پی دارند. اگر اراده آهنی نداشته باشید، به سرعت در مقابل تمام این برنامه ها و روش ها تسلیم خواهید شد.

از نظر بسیاری از ما در کاهش وزن و لاغری، آن روشی مناسب است که دارای ویژگی های زیر باشد:

·         لاغری سریع اتفاق بیفتد

·         اشتها به میزان چشم گیری کاهش پیدا کند

·         سوخت و ساز بدن نیز همزمان بهبود پیدا کند

لاغری سریع شکم
 

یکی از این روش های ساده برای لاغری سریع بدون رژیم استفاده از مجموعه دستگاه های باربیکس شرکت مداریاست. باربیکس متشکل از چهار دستگاه است که لاغری سریع بدون رژیم را بدون عارضه ممکن می سازند. این چهار دستگاه عبارتند از:

• اسلیم فیت
• ام کر
• لیپوسویپ
• کرایو کوادریک

به هرحال بسیاری از افراد تصور می کنند رژیم های غذایی سخت لاغری سریع را امکان پذیر می سازند. به همین منظور در ادامه به چند رژیم غذایی اشاره می کنیم که در فرایند لاغری سریع محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

 

رژیم گرسنگی

 
یکی از رژیم هایی که برای لاغری سریع محبوبیت زیادی پیدا کرده، استاد پاکسازی master cleanse نامیده می شود که شامل آب، آبلیمو، شربت افرا و فلفل قرمز می شود. ادعا می شود این نوع رژیم خاصیت پاکسازی هم دارد، اما از لحاظ علمی جیزی ثابت نشده است.
 

مصرف قرص ها و مکمل های رژیمی
مکمل های رژیمی زیادی وجود دارند که به لاغری سریع کمک می کنند. به طور کل این مکمل ها ادعا می کنند یا جذب مواد غذایی را مسدود می کنند و متابولیسم را افزایش می دهند و یا به چربی سوزی کمک می کنند. با مسدود شدن جذب مواد غذایی، جذب مواد مغذی و مورد نیاز بدن نیز مسدود می شود که این مسئله به هیچ عنوان اتفاق خوبی نیست. عدم جذب مواد مغذی باعث سو تغذیه و بروز مشکلات زیادی برای بدن می شود.

 

مطلب مرتبط: خداحافظی با چربی شکم و پهلو در کمترین زمان

 

این امر باعث بهبود سوخت و ساز بدن به میزان 80 تا 100 کالری در روز می شود. رژیم های غذایی حاوی پروتئین زیاد ولع به غذا و پرخوری عصبی را به میزان 60 درصد کاهش می دهد. به علاوه در برخی افراد وسوسه خوردن غذا در آخر شب یا نیمه شب را به نصف کاهش می دهد و شما را آنقدر سیر می کند که به طور متوسط 441 کالری کمتر در روز مصرف می کنید.
زمانی که صحبت از کاهش وزن است، پروتئین مهم ترین ماده مغذی محسوب می شود.

سبزیجات حاوی کربوهیدرات کم

· بروکلی
· گل کلم
· اسفناج
· گوجه فرنگی
· کلم کیل
· کلم
· کاهو
· خیار

از اینکه بشقاب خود را با این سبزیجات پر کنید، واهمه نداشته باشید. یک رژیم مبتنی بر گوشت و سبزیجات حاوی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است، یعنی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای حفظ سلامت که به لاغری سریع تر نیز کمک می کند.

منابع سالم چربی
· روغن زیتون
· روغن نارگیل
· روغن آووکادو
· کره

در روز 2 تا 3 وعده غذایی بخورید و اگر احساس گرسنگی کردید، می توانید وعده چهارم را هم اضافه کنید. از خوردن چربی های سالم نترسید. اگر رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین و چربی پایین را انتخاب کنید، شکست خواهید خورد. این نوع رژیم غذایی باعث گرسنگی شدید، ناراحتی و در نهایت رها کردن این برنامه است.

بلند کردن وزنه

با کاهش مصرف کربوهیدرات و مصرف چربی های سالم برای لاغری سریع ، ورزش کردن ضرورت پیدا نمی کند، اما به هرحال توصیه می شود. در لاغری سریع با ورزش بهترین اقدام این است که 3 تا 4 بار در هفته به باشگاه بروید، خود را گرم کنید و وزنه بلند کنید.
اگر بار اولی است که به باشگاه می روید، حتما در مورد چگونگی بلند کردن وزنه با مربی مشورت کنید. با وزنه برداشتن کالری زیادی می سوزانید و از کاهش سوخت و ساز بدن پیشگیری می شود. دقت داشته باشید که کاهش سوخت و ساز بدن مهم ترین عارضه جانبی لاغری سریع است.
بررسی ها نشان داده اند که با کاهش چربی بدن می توانید تا حدی عضله سازی هم داشته باشید.
اگر بلند کردن وزنه گزینه خوبی برای شما نیست، انجام برخی تمرینات هوازی، مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا موثر خواهند بود.
در هفته یک بار به خود استراحت بدهید و در آن روز اجازه مصرف کربوهیدرات های مورد علاقه تان را به خود بدهید. اغلب افراد آخر هفته را به خود استراحت می دهند.

تاثیر ورزش در لاغری سریع

لازم است منابع کربوهیدرات های سالم را انتخاب کنید، منابع کربوهیدرات های سالم عبارتند از:

· برنج
· جو
· کوینا
· سیب زمینی
· سیب زمینی شیرین
· میوه های مختلف

اما به یاد داشته باشید که فقط یک روز در هفته را به مصرف کربوهیدرات اختصاص دهید. به یاد داشته باشید مصرف این کربوهیدرات ها ضروری نیستند، اما می توانند باعث تولید برخی هورمون های چربی سوز، مانند هورمون لپتین leptin و هورمون تیروئید شوند.

ممکن است در روز تعیین شده برایاستراحت کمی وزن اضافه کنید، اما این وزن هم مربوط به آب است که طی یکی دو روز بعد از استراحت برطرف خواهد شد.
در برنامه لاغری سریع ، تا زمانی که مصرف کربوهیدرات ها را کاهش داده اید و بیشتر پروتئین، چربی های سالم و سبزیجات حاوی کربوهیدرات کم مصرف می کنید، نیازی به شمارش کالری مصرفی نیست، اما همیشه توصیه این است که مواد غذایی را با احتیاط مصرف کنید و از زیاده روی در هر چیزی پرهیز کنید.

حذف کربوهیدرات های ساده از رژیم غذایی

1.       قند و نشاسته را برای خود ممنوع کنید

مهم ترین اقدام برای لاغری سریع شکم، ران و پاها، کنار گذاشتن قند و نشاسته است، یعنی کاهش مصرف کربوهیدرات. با این اقدام سطح گرسنگی شما کاهش یافته و در نتیجه کالری کمتری مصرف می کنید. در این شرایط به جای اینکه بدن انرژی دریافتی را بسوزاند، از چربی های ذخیره شده تغذیه می کند.

کاهش سطح انسولین در بدن یکی دیگر از مزیت های مصرف نکردن قند و نشاسته است. با کاهش سطح انسولین کبد سدیم و آب اضافه را از بدن خارج می کند. به این ترتیب وزن ناشی از نفخ و آب اضافه در بدن نیز کاهش پیدا می کند.

با این روش معمولا در همان هفته اول حدود 4.5 کیلو گرم (گاهی حتی بیشتر) کاهش وزن را در خود مشاهده خواهید کرد که ناشی از چربی و آب بدن است.

کاهش مصرف کربوهیدرات به معنای خوردن تا سیر شدن است، در حالیکه کاهش مصرف چربی به معنای کاهش کالری و در نتیجه گرسنگی است.  بنابراین با قطع مصرف کربوهیدرات، به طور خودکار و بدون گرسنگی کالری کمتری دریافت می کنید.

2.       پروتئین، چربی و سبزیجات مصرف کنید

هر یک از وعده های غذایی شما باید شامل یک منبع پروتئین، یک منبع چربی و سبزیجات دارای کربوهیدرات پایین باشد. انتخاب وعده های غذایی به این شکل، باعث کاهش مصرف کربوهیدرات در روز می شود.

منابع پروتئین عبارتند از:

·         گوشت مرغ، بره و گوساله

·         ماهی و غذاهای دریایی

·         تخم مرغ (تخم مرغ کامل با زرده)

رژیم لاغری

10 نکته برای لاغری سریع تر و آسان تر

  •         صبحانه حاوی پروتئین بالا بخورید: خوردن صبحانه حاوی پروتئین زیاد به سیر ماندن طولانی مدت، کاهش غذا خوردن و کاهش دریافت کالری در طول  روز می انجامد.
  •         از نوشیدنی های قندی و آبمیوه ها اجتناب کنید. این دو نوع نوشیدنی چاق کننده ترین نوشیدنی ها محسوب می شوند و اجتناب از آنها به کاهش وزن کمک می کند.
  •         نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید. بررسی ها نشان داده اند که نوشیدن آب به مدت 30 دقیقه قبل از خوردن هر وعده غذایی، در طی 3 ماه به میزان 44 درصد به لاغری سریع کمک می کند.
  •         غذاهای لاغر کننده و مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
  •         فیبرهای محلول در آب مصرف کنید. بررسی ها نشان داده اند که فیبرهای محلول در آب به کاهش چربی، به ویژ چربی شکمی کمک می کند. مکمل های فیبر نیز موثر خواهند بود.
  •         چای یا قهوه بنوشید. نوشیدن چای یا قهوه بدون قند به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند.
  •         بیشتر غذای کامل و فرآوری نشده بخورید. رژیم غذایی خود را بر مبنای غذاهای کامل قرار دهید. این غذاها سالم و سیر کننده هستند و از پرخوری پیشگیری می کنند.
  •         غذای خود را آهسته بخورید. کسانی که سریع غذا می خورند، به مرور زمان دچار افزایش وزن خواهند شد. آهسته غذا خوردن باعث می شود زودتر سیر شوید و هورمون های کاهش وزن بیشتر ترشح خواهند شد.
  •         هر روز خود را وزن کنید. بررسی ها نشان داده اند افرادی که هر روز خود را وزن می کنند، احتمال کاهش وزن در آنها بیشتر خواهد بود و همچنین حفظ وزن به دست آمده برایشان راحت تر است.
  •         هر شب خواب کاملی داشته باشید. کم خوابی یا خواب بی کیفیت یکی از مهم ترین فاکتورهای افزایش وزن است، بنابراین مراقب خواب خود باشید.
 

مقاله مرتبط: روش های موثر در درمان سلولیت چیست؟

 
 

علاوه بر تمام مزیت های رژیم غذایی با کربوهیدرات کم که در لاغری بیان شد، این رژیم بر روی سلامت نیز تاثیرات زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود:

  •         قند خون: با کاهش مصرف کربوهیدرات، قند خون نیز کاهش پیدا می کند.
  •         تری گلیسرید هم کاهش می یابد.
  •         کلسترول بد یا LDL کاهش پیدا می کند.
  •         کلسترول خوب یا HDL افزایش پیدا می کند.

تمام موارد نام برده یا دارای عارضه هستند و یا اینکه رسیدن به نتیجه زمان زیادی نیاز دارد. اما در استفاده از پکیج لاغری باربیکس تولید شرکت مداریا علاوه بر اینکه هیچ عارضه ای وجود ندارد، به سرعت نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تغذیه سالمتری داشته باشید و همچنین غذای کمتری بخورید و میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهید، این نکات توسط متخصصین تغذیه نیز تایید شده اند و به شرح زیر می باشند:

  •         تخم مرغ را برای صبحانه خود انتخاب کنید. خوردن تخم مرغ کامل برای صبحانه مزیت های زیادی دارد، از جمله اینکه به کاهش وزن کمک می کند. بررسی ها نشان داده اند که خوردن تخم مرغ برای صبحانه به شما کمک می کند تا 36 ساعت بعد غذای کمتری بخورید. اگر تخم مرغ دوست ندارید، مهم نیست اما مهم این است که منبع پروتئین را برای صبحانه خود انتخاب کنید.
  •         قهوه بنوشید، ترجیحا قهوه بدون قند. در مورد قهوه کمی بی انصافی شده است. قهوه با کیفیت سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای مزیت های زیادی برای سلامت می باشد. بررسی ها نشان داده اند که کافئین موجود ر قهوه متابولیسم بدن را بین 3 تا 11 درصد و چربی سوزی را بین 10 تا 29 درصد افزایش می دهد. فقط نباید شکر یا ترکیبات دیگری به قهوه خود اضافه کنید.
  •         چای سبز بنوشید. چای سبز نیز دارای مزیت های زیادی است که یکی از آنها کمک به کاهش وزن است. گرچه چای سبز حاوی مقدار کمی کافئین است، اما سرشار از آنتی اکسیدان های قوی به نام کاتچین catechins است که گفته می شود به عنوان مکمل با کافئین به بهبود چربی سوزی کمک زیادی می کند. افزایش چربی سوزی به معنای لاغری سریع تر است.
  •         روزه منقطع بگیرید. روزه منقطع یک الگوی محبوب در غذا خوردن است که فرد به صورت دوره ای دست از غذا خوردن می کشد یا به اصطلاح روزه می گیرد. بررسی ها نشان داده اند که روزه گرفتن منقطع به لاغری سریع شکم بیشتر از کم کردن مداوم کالری کمک می کند.
  •         مکمل گلوکومانان مصرف کنید. فیبری به نام گلوکومانان Glucomannan در بسیاری از بررسی ها با کاهش وزن در ارتباط هستند. این نوع فیبر آب را جذب کرده و برای مدتی در روده می ماند، در نتیجه مدت بیشتری احساس سیری می کنید و کالری کمتری مصرف می کنید.
  •         از بشقاب های کوچک استفاده کنید. استفاده از بشقاب های کوچک باعث می شوند فرد به صورت خودکار غذای کمتری بخورد. به هرحال به نظر می رسد اندازه بشقاب روی همه تاثیر نمی گذارد. کسانی که دچار اضافه وزن هستند، بیشتر تحت تاثیر بشقاب کوچک هستند.
  •         غذاهای سالم را بیشتر در اطراف خود قرار دهید. اگر غذاهای اطراف شما بیشتر غذاهای سالم باشند، در صورت گرسنه شدن مطمئن هستید که یک میان وعده سالم می خورید. میان وعده های سالم که می توانید در طول روز بخورید عبارتند از میوه، آجیل، هویج، ماست و تخم مرغ آب پز. در لاغری سریع انتخاب میان وعده مناسب اهمیت زیادی دارد.
  •         مکمل پروبیوتیک مصرف کنید. مکمل های پروبیوتیک که حاوی نوعی باکتری از خانواده لاکتوباسیلوس هستند، توده چربی را کاهش می دهند. این مسئله برای تمام گونه های لاکتوباسیلوس Lactobacillus صدق نمی کند، برخی بررسی ها نشان می دهند که باکتری L.acidophilus باعث افزایش وزن می شود.
  •         ادویه بیشتر مصرف کنید. فلفل های تند حاوی کپسایسین capsaicin هستند که نوعی ترکیب ادویه ای است و می تواند متابولیسم را بهبود بخشیده و اشتها را تا حدی کاهش دهد، کاهش اشتها نیز کمک زیادی به لاغری سریع می کند.
  •         ورزش ایروبیک انجام دهید. انجام تمرینات ایروبیک یک روش فوق العاده برای سوزاندن چربی ها و بهبود سلامت جسمی و روحی محسوب می شود. به نظر می رسد این ورزش ها به ویژه برای لاغری سریع شکم موثر هستند.
  •         فیبر بیشتر مصرف کنید. معمولا برای کاهش وزن و لاغری سریع مصرف فیبر توصیه می شود. گرچه شواهد موجود یکنواخت نیستند، اما برخی بررسی ها نشان داده اند که فیبر (به ویژه فیبر ویسکوز) می تواند به سیر شدن شما کمک کند و در نتیجه در طولانی مدت در کنترل وزن به شما کمک می کند.
  •         اعتیاد غذایی را کنار بگذارید. برخی افراد دچار اعتیاد به خوردن غذا هستند، یعنی ولع زیادی برای خوردن غذا دارند و تلاش های آنها برای سرکوب کردن این ولع بی نتیجه است. اگر شما هم دچار این اعتیاد هستید، لازم است ابتدا این اعتیاد را درمان کنید و سپس برای لاغری اقدام کنید.
  •         پروتئین وی whey protein مصرف کنید. اگر در مصرف میزان مناسب پروتئین دچار مشکل هستید، می توانید از یک مکمل پروتئین استفاده کنید، مانند مکمل پروتئین وی whey protein.
  •         سرعت جویدن غذا را کم کنید. کمی طول می کشد تا مغز سیر شدن شما را ثبت کند. برخی بررسی ها نشان داده اند جویدن غذا با سرعت کمتر به کاهش وزن کمک کرده و باعث تولید هورمون های مربوط به کاهش وزن می شوند. به علاوه غذا را بیشتر و کاملتر بجوید. جویدن کامل غذا میزان کالری دریافتی را کاهش می دهد و در فرایند لاغری سریع بسیار کمک کننده خواهد بود.

عوارض مربوط به روش های رایج در لاغری سریع عبارتند از:

  •         سنگ کیسه صفرا: حدود 12 تا 25 درصد افرادی که در زمان کوتاهی وزن زیادی را از دست می دهند یا به عبارتی طرفداری لاغری سریع با رژیم های غذایی هستند، دچار این عارضه می شوند.
  •         کم آبی بدن: از این مشکل می توان با نوشیدن مقدار زیادی آب پیشگیری کرد.
  •         سوء تغذیه :اغلب بر اثر عدم مصرف پروتئین برای مدت طولانی بروز می کند.
  •         عدم تعادل الکترولیت که گاهی خطرناک است.

سایر عوارض ناشی از برخی رژیم ها و داروها عبارتند از:

  •         سردرد
  •         تحریک پذیری
  •         خستگی زیاد
  •         سرگیجه
  •         یبوست
  •         قاعدگی نامنظم
  •         ریزش مو
  •         کاهش توده عضلانی

برای رسیدن به وزن ایده آل با روش های ذکر شده، باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید اما اگر هدف شما لاغری سریع در کمترین زمان ممکن است،پکیج باربیکس به شما کمک زیادی میکند.

این پکیج تولید شرکت مداریا متشکل از 4 دستگاه است که هر دستگاه با تکنولوژی منحصر به خود بخشی از فرایند لاغری سریع را انجام می دهند.

لاغریع سریع شکم

با استفاده از پکیج باربیکس در فرایند لاغری سریع، پزشک ریسک از دست دادن هیچ موردی را ندارد و علت افزایش وزن هر چه که باشد به کمک این پکیج لاغری به راحتی انجام می شود.

علت موفقیت پکیج باربیکس در لاغری سریع این است که هر تکنولوژی بخشی از بافت های بدن را مورد هدف قرار می دهد.

پکیج باربیکس به شما کمک می کند یک درمان کامل را به انتها برسانید و تمام چربی ها (اعم از چربی های احشایی و غیر احشایی) را هدف قرار دهید. با این پکیج حتی عضله سازی هم انجام می شود. پکیج باربیکس در واقع نوعی combination therapy را ارائه می دهد.

لاغری سریع بدون رژیم را با پکیج باربیکس تجربه کنید.

ارسال نظرات