۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۹۰۳۰۱
حجت الاسلام مخدوم:

نیازمند تربیت مدرسان و مبلغان اثرگذار در جامعه هستیم

نیازمند تربیت مدرسان و مبلغان اثرگذار در جامعه هستیم
اصفهان ـ حجت الاسلام مخدوم با اشاره به اعتماد مردم به مبلغان و مدرسان تعالیم دینی، گفت:نیازمند تربیت مبلغان و مدرسانی هستیم که در عرصه عمل بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی مخدوم مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی و معاونین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به زحمات و خدمات مدیران پیشین مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی، گفت: آموزش‌های تخصصی روز به روز جایگاه خود را به لحاظ فرصت و تهدید می‌تواند جابجا کند.

وی در ادامه افزود: در دنیا آموزش‌های رسمی در حال تغییر وضعیت است و اگر مراکز آموزشی شرایط را برای شیوه ها و عرصه‌های جدید آموزشی فراهم نکنند به نظر می رسد از این مسیر بازمانده و نتوانند پاسخگوی نیازهای علمی جامعه خود باشند.

حجت الاسلام مخدوم با بیان اینکه انسان هیچگاه بی نیاز از آموزه‌های درس اموختگان و دین مداران یک دین نخواهند بود، اظهار کرد: حتی اگر در جامعه فراز و فرودهایی را تجربه کنیم، اعتماد عموم مردم از جمله دین مداران به این صورت بوده که جامعه ما هیچگاه بی نیاز از مبلغین و مدرسان دینی نخواهد بود و این موضوع بستگی به رفتار و رویکردهای مبلغان و مدرسان نیز دارد.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی قم، با اشاره به انبوه منابع غنی و ارزشمند در حوزه تعلیم اسلامی، خاطرنشان کرد: در حوزه تربیت چالش‌هایی وجود دارد که غفلت از آنها می‌تواند برای ما مشکل ساز باشد، ما نیازمند تربیت مبلغان و مدرسانی هستیم که در عرصه عمل بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: نیازمند مراکزی هستیم که در عرصه تعلیم و تربیت ورود تخصصی داشته باشند، رشته هایی که ارائه می‌دهیم باید متناسب با آنها توان حضور ، مواجهه، بکارگیری و تبدیل شدن آنها به محصول مورد نیاز مردم را هم فراهم کنیم و این موضوع از ضروریات مسأله آموزش تخصصی است./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات