۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۹۰۳۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران عنوان کرد؛

اربعین حسینی، ظرفیتی عظیم برای تمدن سازی و حکمرانی جهان اسلام

اربعین حسینی، ظرفیتی عظیم برای تمدن سازی و حکمرانی جهان اسلام
مازندران - حجت الاسلام شکریان، اربعین حسینی را یک ظرفیت عظیم در جهت تمدن سازی و حکمرانی جهان اسلام عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه ستاد مرکزی عملیات اربعین حسینی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، گفت: عشق و ارادت شیعیان جهان، مسلمانان و آزادی خواهان جهان به ساحت نورانی حضرت سیدالشهداء(ع)  در روز اربعین حسینی چشم جهانیان را به حیرت وا خواهد داشت.
 
وی با اشاره به برگزاری هرچه باشکوه این مراسم با رعایت دقیق شیوه نامه ها، دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان، اظهار داشت: یکی از مهم ترین دستاوردهای کنگره عظیم و میلیونی اربعین حسینی، ایجاد یک ظرفیت جدید تمدنی در نظام جهانی و بین الملل است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حرکت عظیم اربعین حسینی نقطه شروع حکمرانی امت اسلام با تاسی از فرهنگ مقاومت و پایداری و بر مبنای سبک و سیره زندگانی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است.
 
وی در ادامه با اشاره به توطئه ها و فتنه انگیزی های دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) در سال های اخیر در جهت کمرنگ کردن این اجتماع بزرگ جهانی در روز اربعین حسینی، افزود: سالهاست جریان ها و دستگاه های رسانه ای دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) با هدف کمرنگ کردن این اجتماع بزرگ جهانی درصدد سانسور این حرکت عظیم و میلیونی عاشقان و ارادتمندان به ساحت نورانی حضرت سیدالشهداء(ع) هستند اما امروز شاهد چشم حیرت جهانیان به این جوشش عظیم در ایام پیاده روی اربعین حسینی هستیم.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود حماسه خونین حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش در روزعاشورا و اربعین حسینی را الگوی مقاومت و پایداری دانست و تصریح کرد: امروز به برکت حرکت خونین حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش جبهه مقاومت در جهان شکل گرفته است که می تواند فصل جدیدی از پیروزی اسلام را در مقابل جبهه کفر به نمایش بگذارد.
 
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی در همه شهرهای مازندران با رعایت دقیق موازین بهداشتی، خاطر نشان کرد: هیأت های مذهبی و نیروهای مذهبی همانند ماه محرم، مراسم اربعین حسینی را با شکوه و عظمت خاصی برگزار خواهند کرد.
 
حجت الاسلام شکریان، حرکت عظیم و میلیونی اربعین حسینی را نماد عزت و اقتدار امت اسلامی در سایه سار آرمان های عاشورایی عنوان کرد و افزود: امت اسلامی به ویژه شیعیان در این برنامه مهم نشان خواهند داد که ارزش های حسینی همچنان زنده و پویا است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، پیشرفت های امروز نظام اسلامی را مرهون بهره گیری از فرهنگ حسینی در جامعه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هر جا در مسیر آرمان های اصیل عاشورایی گام برداشتیم به موفقت های چشمگیری دست یافتیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز جمهوری اسلامی مبتکر و احیاء گر فرهنگ و ادبیات مقاومت و پایداری است، ادامه داد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و شکست های پی در پی و مفتضحانه نظام سلطه به سرکردگی ایالات متحده آمریکا در منطقه، جمهوری اسلامی پرچم دار مقاومت و ایستادگی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران افزود: امروز ایران اسلامی برای برخی کشورهای منطقه و حتی جهان به عنوان یک الگو معرفی شده و این فرهنگ برگرفته از همان گفتمان حضرت سیدالشهدا(ع) در روزعاشورا و اربعین حسینی است.
 
حجت الاسلام شکریان، اربعین حسینی را تجلی محبت و اوج ارادت شیعیان و مسلمانان جهان به حضرت سیدالشهداء (ع) و راه نورانی آن حضرت دانست و بیان داشت: ولایت مهم ترین درس و شهادت رمز جاودانگی حرکت سید وسالار شهیدان و یاران باوفای ایشان است و به طور قطع پایان این راه با وعده خداوند متعال در قرآن کریم همیشه پیروز است و این پیروزی ها ادامه خواهد داشت و تمدن نوین اسلامی شکل خواهد گرفت./950/پ210/
ارسال نظرات