۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۹۰۴۱۹
قائم مقام حوزه های علمیه کشور:

ترویج دین بدون اخلاص ممکن نیست

ترویج دین بدون اخلاص ممکن نیست
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ملکی، حضور طلاب در عرصه های مختلف را عامل اعتلای فرهنگی دینی جامعه دانست و گفت: ترویج دین بدون اخلاص ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی، قائم مقام حوزه های علمیه کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه بابل با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز همه ما بر سر سفره شهدا هستیم و شهدا مایه افتخار ما هستند و نباید کاری کنیم که مدیون این خون ها شویم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: انسان در طول تاریخ پرماجرای تکامل خود در کره زمین، توانست با یاری علم و فلسفه تا حد زیاد از هستی خود و جهان رازگشایی کند.

قائم مقام حوزه های علمیه با بیان این که انسان دیگر آن موجودی که از طبیعت می‌ترسید نیست، افزود: ادیان با قدمتی بیش از چهارهزار ساله در طول این تاریخ همراه انسان بوده‌ و به شیوه خود انسان هراس دیده را پناه داده و باید و نبایدهای زیستن در این جهان را برایش وضع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی به نقش برجسته علما و روحانیان در نشر و گسترش معارف دینی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: روحانیت همواره با ایجاد امنیتی که در بین مردم به وجود می آورند از جمله اقشار اثرگذاری هستند که مردم همواره به آنها پناه می برند.

قائم مقام حوزه های علمیه کشور با بیان این که یکی از مشکلات جامعه شیعی فاصله بین ایمان و عمل است که باید برطرف شود و این وظیفه علما و فضلا است، افزود: برخی شناسنامه‌ای شیعه‌ هستند، اما مطابق قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) زندگی نمی‌کنند بلکه باید در مقام عمل شیعه بود.

وی ادامه داد: باید با عمل و نه با سخنرانی افراد را به ایمان و عمل صالح که همان سبک زندگی مؤمنانه است، دعوت کرد.

قائم مقام حوزه علمیه های کشور، روحانیت را ادامه دهنده راه و مسیر پیامبر و ائمه اطهار(ع) در جامعه امروز معرفی کرد و گفت: روحانیت باید در تواضع، ادب و سلوک الگویی از رفتار پیامبر گرامی اسلام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اظهار داشت: بزرگان ما دین را با مردم داری حفظ کردند و با صبر و حلم مردم را به دین دعوت کردند.

وی با بیان این که ترویج و گسترش دین باید با خلوص نیت خالص صورت پذیرد، افزود: هیچ گاه ترویج دین بدون اخلاص ممکن نخواهد بود.

قائم مقام حوزه های علمیه با بیان این که حضور طلاب در عرصه های مختلف موجب اعتلای فرهنگی دینی جامعه می‌شود، تأکید کرد: باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد و حضور طلاب در حوزه‌های علمیه تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ادامه داد: تحصیل در حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی بسیار مهم است و باید این امر مهم مورد تأکید قرار گیرد و در جامعه بسط و گسترش یابد./950/پ210/

ارسال نظرات