۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۹۰۴۴۵

فایزر از مبدا بلژیک در راه ایران

فایزر از مبدا بلژیک در راه ایران
معاون فنی گمرک ایران گفت: طبق رایزنی‌هایی که در حال انجام است واکسن کرونای «جانسون اند جانسون» و «فایزر» از مبدا بلژیک وارد کشور خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، ارونقی گفت: امروز ۵ میلیون واکسن سینوفارم چینی دیگر به کشور وارد شد و تشریفاتش در پای پرواز انجام گرفت و در حال بارگیری است که تحویل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شود.

وی گفت: این پنجاه و ششمین محموله واکسن است که ما تا دیروز ۶۰ میلیون و چهارصد و سی هزار دُز واکسن کرونا داشتیم، ولی الان به ۶۵ میلیون دُز می‌رسد. سی و سومین محموله واکسن چینی است و تا الان واکسن‌های چینی وارداتی به عدد ۵۵ میلیون و ۷۲۶ هزار دز می‌رسد.

ارونقی افزود: در مرداد ۲۲ درصد واکسن‌های وارده و در شهریور ۵۶ درصد یعنی نزدیک به ۸۰ درصد واکسن‌های وارده ظرف این ۲ ماه انجام شده است.

وی گفت: محموله‌های دیگری هم در راه است که ان شالله مهر ماه هم اگر به همین صورت ادامه یابد واکسن‌های زیادی خواهیم داشت.

ارونقی درباره واردات واکسن‌های دیگر از جمله جانسون اند جانسون به کشور گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت هم برای بحث واکسن‌های متعارفی که تا الان وارد می‌شده برای هفته آینده ۱۴ میلیون دز دیگر وارد کشور می‌شود. برای واکسن‌های دیگری مثل جانسون اند جانسون و فایزر هم از مبدا بلژیک رایزنی‌های صورت پذیرفته که برای واردات آن اقدام می‌شود که حدود ده میلیون دُز خواهد بود.
ارسال نظرات