۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۹۰۴۶۱
آیت الله اعرافی:

حوزه‌ها در ارائه گفتمان نوین انقلاب کوتاهی نخواهد کرد

حوزه‌ها در ارائه گفتمان نوین انقلاب کوتاهی نخواهد کرد
مدیرحوزه‌های علمیه گفت: ما حوزویان در ارائه گفتمان نوین انقلاب اسلامی به دنیا کوتاهی نخواهیم کرد و حوزه‌های علمیه می‌بایست پیشگام این عرصه باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در آیین تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت که با مشارکت مرکز مدیریت حوزه های علمیه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: دفاع مقدس گرچه به ظاهر جنگی بود که به ما تحمیل شد تا انقلاب نوپای اسلامی را شکست دهد و آن را محدود و محصور نماید، اما از منظر ما دفاع جانانه و شجاعانه بود.

وی افزود: یکی از کارهای انجام گرفته از سوی دشمنان انقلاب اسلامی، توجیه جنگ افکنی بعثی ها به اسم ترس از تهاجم ایران انقلابی به سمت عراق است.

مدیر حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: ما حوزویان در ارائه گفتمان نوین انقلاب اسلامی به دنیا کوتاهی نخواهیم کرد و حوزه های علمیه می بایست پیشگام این عرصه باشد.

وی دفاع را قیام مقابل مهاجم دانست و گفت: گویا یک معماری الهی در کار بود که می بایست بر اساس آن و برای عمق بخشیدن به انقلاب اسلامی دفاع مقدس رخ می داد.

حوزه‌ها در ارائه گفتمان نوین انقلاب کوتاهی نخواهد کرد

آیت الله اعرافی تصریح کرد: همه ایثارگران و پیشگامانی که در این رزم نابرابر شرکت کردند در خلق این ظرفیتی که شکوفاساز استعدادهای انقلاب اسلامی بود سهیم هستند.

وی با اشاره به بیانیه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی امام خمینی(ره) افزود: حضرت امام در این بیانیه به ظرفیت و فرصت شکوفایی بودن هشت سال دفاع مقدس اشاره نمودند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، بیان داشت: اگر دفاع مقدس نبود، یک فصل مهم در روند انقلاب اسلامی کم داشتیم؛ تجربه هایی نو در ظرف دفاع مقدس برای انقلاب اسلامی ایران به دست آمد.

وی گفت: از دستاوردهای ظاهری و محسوس انقلاب اسلامی، می توان به جلوگیری از تجزیه کشور ایران اشاره کرد؛ در ۲۰۰ سال گذشته ایران به هر جنگی دچار شده است، بخشی از خاکش را از دست داده است، اما در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی از دست نرفت.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: تجربه های دیگری از قبیل ارتقای معرفتی جامعه اسلامی، تثبیت ارزش های دینی و ثبت حماسه های متعدد نیز از دستاوردهای دفاع مقدس بود؛ کشورهای دیگری همچون بوسنی و هرزه گووین، لبنان و ... از این دستاوردهای دفاع مقدس بهره بردند و دست به معجزه آفرینی زدند.

وی با تأکید بر عشق ورزی شیعیان لبنان به شهدای دفاع مقدس، عنوان داشت: آنان با این عشق ورزی، توانستند حزب الله را تشکیل دهند که در حال حاضر در معادلات بین المللی ایفای نقش می کند.

مدیر حوزه های علمیه، گفت: در مسائل داخلی هر دولتی که به تجربه دفاع مقدس توجه می نماید، دستاوردهای بیشتری را کسب می کند؛ روح دفاع مقدس را باید در بین اقشار مختلف دولت و ملت ترویج دهیم.

وی ادامه داد: روح معارف اهل بیت علیهم السلام جهاد، تلاش و مقاومت است؛ این روح در اشکال مختلفی خود را نشان می دهد.

عضو شورای عالی حوزه، مباحث مربوط به انقلاب اسلامی را از برنامه های مورد توجه حوزه های علمیه برشمرد و خاطرنشان کرد: در متن دروس خارج حوزه های علمیه، موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: از سال گذشته ۱۰۰ پروژه علمی متناسب با نیازهای نظام اسلامی در حوزه های علمیه در حال تولید است.

ارسال نظرات