۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۶۹۰۴۹۱
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

انتقاد آیت الله مهدوی از عملکرد شهردار پیشین اصفهان در زمینه حجاب

انتقاد آیت الله مهدوی از عملکرد شهردار پیشین اصفهان در زمینه حجاب
اصفهان ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عملکرد شهردار پیشین اصفهان در خصص حجاب، گفت: بدحجابی در شأن شهدا و دینی که بر گردن ما دارند نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در گفت‌وگویی برخط با موضوع هفته دفاع مقدس، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای روحانیت، گفت: نسبت به همه اقشار و اصناف روحانیت بیشترین تعداد شهدا را در کل کشور داشته است و اصفهان به ویژه از دیگر استان‌ها شهدای بیشتری داشته است.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: جنگ تحمیلی خسارتهای بسیاری داشت اما نعمت فراوانی بود که امام خمینی به آن اشاره کردند. تحولی که در جنگ برای جوانان ایجاد می شد هرگز در داخل زندگی معمولی و در شهر این تحول ایجاد نمی‌شد.

صدها ساعت درس اخلاق مانند حضور در جبهه تحول آفرین نبود

وی با اشاره به روحیه شهادت طلبی و جانفشانی جوانان در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: صدها ساعت درس اخلاق نمی‌توانست پختگی و تحولی که حضور جوانان در جبهه به دنبال داشت را ایجاد کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با دیدن برخی مسائل و معضلات در شهر به اهمیت تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای جامعه پی می‌برم، اظهار کرد: اگر مردم بدانند چه زحمت‌هایی برای حفظ کشور و نظام مقدس اسلامی کشیده شده است مردم به خصوص بانوان متوجه می‌شوند وضعیت ظاهری برخی از آنها در شأن شهدا و زحماتی که برای کشور کشیده‌اند نیست.

آیت الله مهدوی در ادامه پوشش برخی بانوان را متغایر با رویکرد و روحیه شهدا دانست و تصریح کرد: شهید مدافع حرم جواد محمدی رسما قسم خورد که روز قیامت جلوی خواهرانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند می‌گیرد، این حرف بسیار سنگین است، ما توان پاسخگویی به یک قطره خون شهدا را نخواهیم داشت.

از ارزشهای اسلامی تنزل کرده‌ایم

وی به اهمیت پاسداری از خون شهدا اشاره کرد و گفت: مسأله ما برسر حجاب با چادر نیست بلکه رعایت حجاب اسلامی است، ما از ارزش‌ها تنزل کرده‌ایم و امروز درگیر موضوعی از مسلمات و واجبات اسلام به نام حجاب هستیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در مسائل دینی کسی حاضر به تذکر نمی شود اما وقتی مسائل دیگر نظیر استفاده از ماسک مطرح باشد افراد حاضر هستند به یکدیگر تذکر بدهند، البته رعایت دستورات بهداشتی و تذکر دادن نسبت به آنها لازم است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: ما باید وظایف خود در قبال شهدا را بشناسیم، شهدا نیاز به تجلیل کردن ما ندارند بلکه ما نیازمند به آنها هستیم؛ شهدا نسبت به والدین خود، رعایت دستورات دین، نسبت به کسب معارف و علم و درس خواندن بسیار اهتمام داشتند و همه را در نامه‌ها و وصیتنامه‌های خود به مردم متذکر می‌شدند.

وی به سرگذشت عارفانه و ویژگی های برخی شهدا اشاره کرد و افزود: شهید خلیلیان خواب دیده بود همراه شهید مهدی بهشتی‌نژاد از رودخانه‌ای در حال عبور هستند، اگا شهید بهشتی نژاد به آن سوی رودخانه می‌رسد و شهید خلیلیان را آب می‌برد، در تعبیر خواب می‌گویند هردو شما در رحمت الهی غرق خواهید شد اما پیکر شهید خلیلیان به وطن بازنمی‌گردد، سالها گذشت تا پیکر شهید خلیلیان را به کشور آوردند و ایشان سالها مفقودالأثر بود.

از اهداف و آرمان‌های شهدا فاصله گرفته‌ایم

آیت الله مهدوی با بیان اینکه بسیاری از شهدا پیش از شهادت از زمان و مکان شهادت خود خبر داشتند و در نامه‌ها و نوشته‌های خود به آن اشاره کرده‌اند، اظهار کرد: دِینی که شهدا بر گردن ما دارند موضوع مهمی است و نگران آن هستم، از اهداف شهدا خیلی فاصله گرفتیم. اینکه مادر شهید بگوید از خانه بخاطر بدحجابی‌ها و بدپوششی‌ها خارج نمی‌شوم نگران کننده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به فاصله گرفتن جامعه از شهدا و اهداف و آرمان‌های شهدا اشاره کرد و گفت: خیلی‌ها پس از رحلت امام خمینی به دنیا آمدند، جوانانی که جز شهدای دفاع از حرم قرار گرفتند و کمتر از شهدای دفاع مقدس ما نیستند، رزمندگان دفاع از حرم زیاد هستند اما گمنام مانده اند. جوانان ما باید بدانند راه کمال هرگز بسته نیست و این مسیر همیشه باز است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به جوان بودن اکثر شهدای کربلا تصریح کرد: در ماجرای کربلا 50 سال از رحلت پیامبر اکرم(ص) گذشته بود، اکثر شهدای کربلا ایشان را درک نکرده بودند و پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) و حتی در زمان غصب خلافت به دنیا آمده‌اند، اما عاشق ولایت و امام حسین(ع) بودند و برای شهادت و جانفشانی در مسیر امام حسین(ع) انتظار می‌کشیدند.

همه باید آماده ظهور باشیم

وی وضعیت فرهنگی برخی شهرها را دارای عدم شایستگی در مقابل مکتب شهدا دانست و عنوان کرد: باید تلاش کنیم روح خود را برای قرار گرفتن در رکاب امام زمان(عج) آماده کنیم، باید تلاش کنیم بدون قرار گرفتن تحت تأثیر شرایط جامعه خود را برای رسیدن به کمال و سربازی امام زمان(عج) آماده کنیم.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم برای ظهور وقت تعیین کنیم اما بنابر آنچه در روایات پیرامون انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب اسلامی که حضرت امام خمینی بودند و پیشگویی‌های احادیث و ما احتمال می‌دهیم منظور از پیشگویی‌ها حضرت امام خمینی بودند، یکی از علما می‌گفت از ایشان سؤال کردم منظور از این پیشگویی‌ها شما هستید و ایشان سکوت کردند، شاید ظهور نزدیک باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:  روایتها به انقلابی پیش از ظهور که تا زمان ظهور با جانفشانی جوانانی مانند آهن محفوظ می‌ماند و وصل به ظهور می‌شود اشاره می‌کنند، در جلد 60 کتاب بحارالأنوار بابی به نام بلدان است که اسمهایی که ائمه اطهار(ع) به زبان در تعریف یا مذمت آنها بیان کردند، روایت مفصلی است که می‌گوید علم از کوفه به قم منتقل شده و قم مبلغ اسلام در جهان شده تا زمان ظهور فرا برسد.

وی با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند برای ظهور وقت تعیین کند، افزود: جوانان و حتی افراد پیر و مسن باید برای ظهور آماده باشند.

شهردار پیشین اصفهان بسیار فساد کرد

آیت الله مهدوی به انتقاد برخی مسلمانان کشورهای دیگر از وضعیت حجاب در کشور اشاره کرد و گفت: شهردار گذشته اصفهان بسیار ترویج فساد کرد و مورد دین شهدا خود را قرار داد و خبر ندارد چه ضرر و عاقبت شری که با توبه هم حل نخواهد شد برای خود درست کرد، وقتی انسان مؤسس یک ظلم شود هرکسی آن ظلم را انجام بدهد شخص مؤسس در آن ظلم سهیم است.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر فراهم بودن فرصت رسیدن به کمال برای همه افراد، تصریح کرد: کسانی که آماده باشند زمان ظهور خود را در میان یاران حضرت خواهند دید و ما باید تلاش کنیم از خیل یاران امام زمان(عج) عقب نمانیم و تلاش کنیم که عاقبت عمر ما به خیر و سعادت ختم شود./1304/پ202/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات