۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۹۰۵۱۴
امام جمعه موقت کاشان:

دفاع مقدس هنوز به پایان نرسیده است

دفاع مقدس هنوز به پایان نرسیده است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید براینکه دفاع مقدس هنوز به پایان نرسیده است و همچنان ادامه دارد، گفت: امروز شعار دفاع مقدس درعمل باید بروز و ظهورداشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امروز در خطبه‌های نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد، با تأکید بر اینکه دفاع مقدس هنوزبه پایان نرسیده است و همچنان ادامه دارد، گفت: امروز در برهه‌ای از زمان حساسی قرار داریم که شعار دفاع مقدس درعمل باید بروز و ظهور داشته باشد.

وی افزود: رویکرد دشمن بعد از شکست در میدان جنگ سخت تحمیلی به جنگ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی تغییر یافته و نبرد خود را به داخل کشور و به کانون خانواده کشانیده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید بر اینکه امروز دفاعی مقدس تراز دفاع مقدس را پیش رو داریم، افزود: دفاع از انقلاب و دین، اعتقادات و بنیان خانواده، حجب و حیا و غیرت و ارزش‌های اسلامی و دفاع از دین و ولایت و رهبری و همچنین دفاع از دفاع مقدس را درپیش رو داریم.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا با ایجاد شبهه بین جوانان فداکاری‌ها و جانبازی‌ها و ایثارگری‌ها و شهادت‌ها را زیرسوال ببرد، گفت: دفاع از دفاع مقدس امروز وظیفه همه آحاد مردم جامعه است، چرا که دشمن همه ارزش‌ها را هدف قرارداده است.

امام جمعه کاشان با اشاره به برنامه ریزی دشمن در تهاجم فرهنگی خود و بروز آن در خیابان‌ها متذکر شد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، امروزمقابله فرهنگی کارساز نیست و نیاز به برخورد عملی با معضلات فرهنگی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: افرادی که با برنامه ریزی و هدفمند هرروز با یک شکل و قیافه‌ای به ویژه در شهر‌های مذهبی مانند قم در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند پیاده نظام دشمن در جنگ نیابتی هستند که قباحت را به اوج رسانیده اند و مسؤولان باید هوشیارباشند که مقابله فرهنگی کارساز نیست و نیاز به اقدام عملی است.

وی افزود: امروز کانون خانواده و کودکان ایرانی مورد تهاجم وحشیانه فرهنگی دشمن قرار گرفته و مردم و مسؤولان باید هوشیار باشند چرا که سهل انگاری و کوتاهی امروز مسؤولان سبب خواهد شد کار آن‌ها درآینده سخت‌تر از امروز باشد.

امام جمعه موقت کاشان درادامه با اشاره به اینکه ملت ایران در آزمون بزرگ دفاع مقدس با تأسی از قیام امام حسین سربلند و پیروز خارج شد، درس استقامت تحت فشارحداکثری دشمن را از دستاورد‌های دوران دفاع مقدس اعلام کرد و ادامه داد: ملت ایران از مکتب عاشورا و کربلا درس ایستادگی و استقامت در برابر دشمن را آموخت و در دفاع مقدس مقابل دشمن به پیروزی رسید.

حجت الاسلام اسلامی تبار دفاع ملت ایران از جان و مال و ناموس خود در برابر هجوم دشمن را دفاع مقدس نامید و کشته شدن در این راه شهادت در راه خدا دانست اضافه کرد: وقتی دفاع از مال انسان حکم شهادت داشته باشد، ارزش دفاع ازدین خدا و کشور امام زمان (عج) بیشتر نمایان است.

امام جمعه موقت کاشان دفاع از دین، قرآن، کشور، تمامیت ارضی کشور، اهل بیت و رهبری، ناموس و ارزش‌های دینی و عزت و استقلال کشور را هدف مقدس دانست و گفت: وقتی هدف مقدس باشد دفاع مقدس نیز مقدس است.

به گفته وی وصیت نامه شهدا نشانه عظمت شهدا و شهدا راه صد ساله را یک شبه رفتند از این رو جوانان با اخلاص و با ایمان و با تقوا و شجاع و شهات طلب و با بصیرت و انقلابی که در دفاع شرکت کردند نیزمقدس بودند.

حجت الاسلام اسلامی تباریکی از دلایل نامگذاری دفاع مقدس را نتایج مقدس دفاع دانست و گفت: در همه جنگ‌های ایران بخشی از خاک ایران به تصرف دشمن درآمد، اما در تنها جنگی که حتی یک وجب از خاک ایران به تصرف دشمن در نیامد ۸ سال دفاع مقدس بود که ملت ایران با دست خالی در برابر همه دنیا ایستاد و برای همین بود که دفاع مقدس نامیده شد.

امام جمعه موقت کاشان حفظ تمامیت ارضی کشور، استقلال و آزادی، عزت ملت، اثبات حقانیت و مظلومیت ملت ایران و خودکفایی نظامی از دستاورد‌های مقدس دانست و اظهارداشت: اگر امروز دشمن جرأت نزدیک شدن به مرز‌های ایران را ندارد به دلیل تجربه‌ای است که از دفاع مقدس دارد و از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در هراس است./۱۳۰۷/پ201/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات