۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۹۰۵۱۸
نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد؛

عضویت ایران در شانگهای؛ فرصتی برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور

عضویت ایران در شانگهای؛ فرصتی برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: امید است عضویت ایران در این سازمان فرصتی راهبردی در حوزه‌ سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس گنجینه ای گرانبها در تاریخ انقلاب اسلامی و سراسر درس است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: امروز باید از همه ظرفیت ها استفاده و رشادت ها، ایثار و جانفشانی رزمندگان دوران دفاع مقدس برای جوانان امروز و آینده تبیین و بازگو شود.

وی درادامه آغاز سال تحصیلی جدید را گرامی داشت و عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید، عقب ماندگی‌های باید آموزشی جبران شوند.

ضرورت توجه به تعلیم و تربیت دانش آموزان

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی پرداختن به مسائل اخلاقی و تربیتی نسل نوجوان و جوان در کنار مباحث آموزشی را امری ضروری خواند و گفت: تعلیم و تربیت همراه با یکدیگر است و معلمان در این راستا رسالت خطیری بر دوش دارند.

وی با اشاره به اینکه در اولین سفر خارجی رییس جمهوری به پایتخت تاجیکستان عضویت ایران اسلامی در آنجا به رسمیت شناخته شد، ادامه داد: امیدواریم عضویت ایران در این سازمان فرصتی راهبردی در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، بازرگانی، پولی، بانکی و انرژی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد: امید است در این راستا  فرصت مناسب‌تری برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور فراهم شود و عضویت در این سازمان به خصوص در تنوع بخشی در حوزه روابط خارجی و شکستن انحصار روابط با غرب مؤثر و مفید خواهد بود.

روند واکسیناسیون کرونا در استان لرستان مطلوب است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به روند مطلوب واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با گسترش واکسیناسیون این بیماری رو به افول و کاهش است و مردم باید همکاری لازم داشته باشند.

وی اظهار داشت: رعایت فاصله اجتماعی، اصول بهداشتی و استفاده از ماسک وعدم حضور در اجتماعات غیر ضروری برای کنترل ویروس کرونا و بازگشت زندگی مردم به حالت عادی ضرورتی انکارناپذیر بوده که باید مورد توجه مردم قرار گیرد./9451/پ201/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات