۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۶۹۰۵۵۱

برگزاری همایش اربعین حسینی در نجف اشرف

برگزاری همایش اربعین حسینی در نجف اشرف
همایش اربعین حسینی به همت کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، به همت سرکنسولگری ج.ا.ا در نجف اشرف، همایشی با عنوان "راهپیمایی اربعین و مهمان نوازی عراقیها، امتداد فرهنگ عاشورا" در شهر نجف اشرف برگزار گردید.

در این گردهمایی که به دعوت سرکنسولگری ج.ا.ا در محل موسسه آل البیت نجف برگزار شد، جمعی از علما واساتید حوزه، اساتید دانشگاههای نجف، صاحبان مواکب، شعرا و شخصیتهای فرهنگی عراقی حضور داشتند.

حجت الاسلام کاظمی مازندرانی سرکنسول ج.ا.ا در نجف اشرف در ابتدای این همایش ضمن خوشامدگویی به مهمانان حاضر، از ملت بزرگ عراق که خالق و حافظ سنت حسنه راهپیمایی اربعین در طول سالیان متمادی بوده اند، و با ایثار و گذشت و سخاوتمندی و تواضع، پذیرای میلیونها زائر از داخل و خارج عراق هستند، به نمایندگی از سوی مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تشکر و قدردانی کردند.

سپس سخنرانانی از عراق و ایران در سخنان خود، به سخاوت و مهمان نوازی عراقیها، جهان شمول بودن زیارت اربعین، نقش راهپیمایی اربعین در انسجام و اتحاد امت اسلام، نقش مراجع عظام تقلید در زنده نگاه داشتن این سنت حسنه و بیان نکاتی ارزنده از مظاهر کرامت و سخاوت خادمان و زائران ابا عبدالله (ع) پرداختند.

گفتنی است در این همایش حجج اسلام شیخ ابراهیم نصیراوی، شیخ محمدسعید نعمانی، سید محمدعلی بحرالعلوم، شیخ جعفر تبریزی و دکتر عمار نصار سخنرانی کرده و دکتر حسنین قفطان به شعرخوانی پرداخت.

همچنین کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری در تجلیل از ملت و دولت عراق در خدمت رسانی به زوار اربعین ابی عبدالله الحسین(ع) پخش گردید./۹۸۸/

ارسال نظرات