۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۹۰۵۶۰

علی دهه هشتادی، قهرمانی از جنس نوجوانان دفاع مقدس

علی دهه هشتادی، قهرمانی از جنس نوجوانان دفاع مقدس
شجاعت، منش و بزرگی علی لندی از جنس رشادت شهدای نوجوان بی شماری است که در راه دفاع از میهن و هموطن خود به دل آتش گلوله و خمپاره جنگی زدند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، قهرمان در غرب و فیلم های هالیودی همیشه با فیزیک خاص بدنی و نقاب و شمشیر و نیروی خاص به تصویر کشیده شده است، قهرمان آن ها کسی است که به ناچار باید تا آخر داستان زنده بماند و برای زنده ماندن او فرقی نمی کند چه تعداد انسان بی گناه از بین برود، قهرمان های غرب برای من بجز انسان های عادی چیز دیگری نیستند چرا که جنس قهرمانی در اندیشه ما ایرانیان و مسلمانان فرق می کند، قهرمانان ما برای ماندن خود به قیمت جان دیگران ارزشی قائل نیستند اما اگر پای دفاع از جان و مال و آبروی مظلومی در کار باشد، از همۀ هستی خود می گذرند.

قهرمان ها همیشه در صف اول قهرمانی ماندگار خواهند بود و نیازی به ساخت فیلم های سریالی برای ماندگاریشان نیست، بله فرقی نمی کند متعلق به هزار و چهارصد سال قبل یا سی سال و یا اینکه متعلق به نسل دهه هشادی این سال های کشور عزیزمان ایران باشند آنچه قابل تصور نیست، فراموشی قهرمانان ملی است.

 شجاعت، منش و بزرگی علی لندی از جنس رشادت شهدای نوجوان بی شماری است که در راه دفاع از میهن و هموطن خود به دل آتش گلوله و خمپاره جنگی زدند و کهنگی این جنس قهرمانی اصلاً قابل درک نیست، چرا که همۀ آن نوجوانان قهرمانی که من در ذهن دارم از جان خود گذشتند تا دیگران بمانند.

شهید فهمیده، شهید بهنام محمدی و امروز علی لندی از آن جنس نوجوانانی بودند که گذشتن از خود برای احیاء دیگران، برایشان همانند احلی من العسل قاسم بن الحسن علیه السلام، شیرین و لذت بخش است.

علی جان، تو نه تنها در قلب نوجوانان ایزه ای بلکه در جان و ذهن همۀ فرزندان ایران مانا و ماندگاری، گذشتن از خود کار بزرگمردان عالم است، همانند نام بزرگت، بزرگمرد ماندی.

علی سهم خود را ایفاء کرد، امروز نوبت قلم بدستان و دوربین به دوشان عالم فرهنگ است که با به قاب کشیدن و قلم زدن از فرهنگ علی، راه از خودگذشتن و میهن دوستی را به نسل او و نسل های آینده بشناسند.

ارسال نظرات