۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۹۰۵۶۱

به یاد علی

به یاد علی
ایثار و جانفشانی از جنس نورند؛ کسی نمی‌تواند جلوی انتشار آنها را بگیرد، همین که خفاش‌ها به لانه می‌خزند، نشانه پرتوافشانی خورشید است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای با جانفشانی خود، جامعه‌‌ای را زنده کرد. او نمرده است بلکه تازه زنده شده است! چه مرگ حیات‌بخشی! خدایا چنین مرگی را نصیب ما هم بنما.

مخالفان اسلام از هر فرصتی برای مخالفت با ازرش‌های اسلامی استفاده می‌کنند، فی المثل اگر یک دختر نوجوان اصفهانی در یک درگیری دخترانه، رفتاری خشونت‌آمیز انجام می‌دهد، با تحلیل‌های عجیب و غریب، چنان رفتاری را به پای جمهوری اسلامی، بلکه انقلاب اسلامی و بلکه حتی به پای اسلام و ارزش‌های اسلامی می‌نویسند! میزگردهای علمی برای آن برپا می‌کنند و لشکر رسانه‌ای آنها نیز سوژه مورد نظر را هرگز رها نمی‌کند! و سعی می‌کنند به بهانه‌های مختلف خاطره هنجارشکنانه‌ای را که از رفتار او در ذهن‌ها ایجاد کرده‌اند زنده نگه دارند.

اما به هنگام مشاهده ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های نوجوانانی در همان سن و سال، چنان رفتار می‌کنند که گویا از هر دو چشم کور بوده‌اند و از هر دو گوش کر! آنان هرگز نه مقاله‌ای در تحلیل جانفشانی علی لندی‌ها می‌نویسند و نه حتی تصویری از او منتشر می‌کنند. گویا چنین حادثه‌ای در جهان رخ نداده است. آنان هیچ تحلیل جامعه‌شناسانه و روان‌شناسانه و ارزش‌شناسانه‌ای از چنین رفتارهایی ارائه نخواهند داد.

اما ایثار و جانفشانی از جنس نورند؛ کسی نمی‌تواند جلوی انتشار آنها را بگیرد. همین که خفاش‌ها به لانه می‌خزند، نشانه پرتوافشانی خورشید است.

حجت الاسلام احمد حسین شریفی

ارسال نظرات