۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۹۰۵۹۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مدارس نسبت به اهمیت نماز و فرایض دینی اهتمام جدی داشته باشند

مدارس نسبت به اهمیت نماز و فرایض دینی اهتمام جدی داشته باشند
آذربایجان شرقی - حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: باید مدارس برای ارتقا معنویت دانش آموزان و تشویق آنها به انجام فرایض دینی و نماز اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، همزمان با مدارس سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی جدید امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه دخترانه زهرا مردانی آذر به صدا درآمد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در این مراسم با بیان اینکه نسل نوجوان کشور امیدهای آینده هستند، گفت: اولویت امروز آموزش و پرورش با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی باید حفظ بهداشت و سلامت دانش آموزان باشد و خانواده‌ها با توجه به فراوانی واکسن در کشور نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به فوت شهادت گونه نوجوان ۱۵ ساله ایذه ای در جریان آتش سوزی یک منزل و نجات ۲ بانو از گدازه‌های آتش ادامه داد: نسل نوجوانان ما افتخار میهن عزیزمان هستند و اینگونه ایثارگرانه و فداکارانه در تاریخ ماندگار شده‌اند، از این رو باید در مدارس نسبت به حفظ سلامت آنها اقدام مؤثر و عملی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه معلمان و دبیران پرورشی نسبت به مسائل تربیتی توجه ویژه داشته باشند، افزود: در قرآن کریم هم امر تربیت و تزکیه قبل از تعلیم مورد توجه است و باید مدارس برای ارتقا معنویت دانش آموزان و تشویق آنها به انجام فرایض دینی و نماز اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ارتباط تنگاتنگ و مستمر اولیا دانش آموزان و مربیان مدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: خانواده‌ها به امید اینکه معلمان به وظایف خود در مدارس عمل می‌کنند دانش آموزان خود را به مدارس نفرستند بلکه برای تربیت بهتر آنها با اولیا مدارس ارتباط مستمر و تنگاتنگ داشته باشند و به رفتارهای کودکان خود در منزل و مدرسه نظارت لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس از مسئولان آموزش و پرورش و بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خواست نسبت به تبیین آموزه‌های فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس برنامه ریزی مدون داشته باشند و نسل جدید را با حقایق جنگ و اندیشه‌های شهدا آشنا کنند./1400/

ارسال نظرات