۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۹۰۵۹۳
افق فرهنگی در ایران قوی (۲۰)؛

علی لندی الگوی دهه هشتادی‌هاست؛ نه عبرت!

علی لندی الگوی دهه هشتادی‌هاست؛ نه عبرت!
علی لندی الگوست نه عبرت. پدر و مادرها اگر می‌خواهند به فرزندان خود درس غیرت و شجاعت بیاموزند، علی لندی را به فرزندان خود معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سال‌هاست که دشمن می‌خواهد نسل‌های انقلاب ندیده را، تبدیل به سربازان پیاده جنگ نرم خود کند. برای همین در عرصه‌های مختلف و به‌ویژه بازی‌های رایانه‌ای ورود کرد و تلاش کرد نسلی انتزاعی، منزوی و ترسو خلق کند که احساسات غلبه بر عقل و تفکر منطقی باشد.

نوجوان‌ها و جوان‌هایی را برجسته نمایی کرد که یا از انقلابی بودن، پهلوان پنبه‌گی و سلبریتی شدن را در قاموس خود می‌خواهند تا نوجوانی که در لایو بلاگر مستهجنی حاضر شد و خود و رفقایش را این طور و آن طور خواند و هلیایی که در جمع دهه هشتادی‌ها برای دوست پسر خود قمه می‌کشد همه این‌ها نمی‌تواند مهر پایانی بر نسل انقلاب ندیده انقلابی اصیل شود!

علی لندی نوجوانی عادی است در دل همین شهر، نوجوانی است که می‌توانست در آینده به یک مغز متفکر تبدیل شود؛ اما او در یک لحظه بهترین تصمیم ممکن را گرفت تا جان دو انسان را نجات دهد. علی لندی نمونه بارزی از نوجوانان با ایثار و با شهامتی است که در موقع خطر، خود را به دل آتش انداخت و نشان داد می‌توان در قرن پانزدهم هجری شمسی نیز، مانند حسین فهمیده‌ها در میانه قرن ۱۴ هجری شمسی و عبدالله بن حسن‌ها در میانه قرن اول هجری شجاع بود.

کسانی که به دنبال تصویب سند ۲۰۳۰ بودند تا نسلی دور از فکر و فرهنگ امام حسین (ع) تربیت کنند، در پیشگاه خداوند متعال چه جوابی بابت انحرافات فکری و اخلاقی نسل هلیا و ... و ذلک دارند؟ آن‌ها چگونه توجیه خواهند کرد که نسل حسین فهمیده را به نسلی آشفته تبدیل کرده و آن را زمین زدند؟

هیچ وقت رسانه‌های بیگانه از علی لندی نخواهند گفت و نخواهند نوشت. علی لندی قهرمانی بود که ثابت کرد که نسل حسینی بدون سند ۲۰۳۰ نسلی شجاع و دلیر است. نسلی است که به دنبال نام و نشان نیست و از خود برای دیگران ایثار می‌کند. نسلی است که شجاعت دربرابر اسم آن‌ها کم می‌آورد و باید لفظ شجاعت را پاک کرد به‌جای این لفظ، اسم آن‌ها را بر زبان آورد.

علی لندی الگوست نه عبرت. دشمن خوب نشان داده که در عبرت سازی از قهرمان‌هایی که باید الگو باشند، وارد عمل شده. پدر و مادر‌ها اگر می‌خواهند به فرزندان خود درس غیرت و شجاعت بیاموزند، علی لندی را به فرزندان خود معرفی کنند. علی، صدای خفته‌ای از نسل انقلابی اصیل دهه هشتاد بود. ان شاءلله خداوند به دل داغدیده خانواده‌اش تسلی و صبر زینب وار بدهد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
یک پسر دهه هشتادی ثابت کرد دهه هشتادیا هنوز امیدی بهشون هست
1
0
مریم صمدی
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
این چه حرفی هست به همه فرزندان این مملکت به ويژه دهه هشتادی ها امید هست و قطعا باعث افتخار کشورمان هستند
ناشناس
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
یه سر بزنید اینستاگرام خیلی از این جوونها از نظر ظاهری و فکری در حال منحرف شدن هستند و به خصوص دولت روحانی کاری با عمر این جوونها کرد که خیلیهاشون وضعیت درست و حسابی ندارند و امید به آینده شون خیلی پایینه ... جماعتی که دل و جرئت امثال علی لندی رو ندارند که یه کار ساده بکنن، چه برسه به اینکه خودشونو بزنن تو دل آتیش... تعارف نداریم از 30 میلیون جمعیت ایران 2-3 میلیون بیشتر جنگ نرفتن!...
ناشناس
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
با توجه به اینکه ارتباطات به شکل فراگیری توسعه پیدا کرده و به همین دلیل، حجم تبلیغات منفی و تهاجم رسانه‌ای دشمنان نیز به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته، «جنگ نرم» ابعاد وسیع‌تری پیدا کرده است؛ همچنین کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌ها در زمینه تبیین آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، باعث شده که این نسل‌های جدید، بیشتر در معرض خطرات ناشی از جنگ نرم قرار داشته باشند و لذا این دغدغه وجود داشته باشه که اخلاق و ارزش‌های الهی، کمتر در این نسل دیده بشه. لذا بیان مواردی مانند آنچه که در این خبر ذکر شده، می‌تونه به نوعی در ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش‌های الهی میان این نسل، مؤثر واقع بشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کشور ما حسین فهمیده ها زیاد دارد. هر کدام یک مدلی هستند. یکی تانک رو هوا کرد یکی همسایه را از آتش بیرون میاورد یکی کمک مالی میکند. ملت ما ملت پرافتخار ایران است. خوشحالم و خدا را شاکرم که در این کشور هستم.
0
0