۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۹۰۵۹۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد؛

اعلام فراخوان مقاله همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی

اعلام فراخوان مقاله همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی
مازندران - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اعلام فراخوان مقاله همایش ملی بزرگداشت آیت الله العظمی شیخ محمد کوهستانی خبر داد.

عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از اعلام فراخوان مقاله همایش ملی بزرگداشت آیت الله العظمی شیخ محمد کوهستانی خبر داد.

وی با اشاره به این که محور فراخوان مقاله این همایش ملی در سه محور اصلی سیره فردی، علمی آیت الله کوهستانی، سیره علمی و مطالعاتی آیت الله کوهستانی و سیره اجتماعی و سیاسی آیت الله کوهستانی تدوین شده است، افزود:  زهد و پارسایی و ساده زیستی در سیره  فردی و علمی آیت الله کوهستانی و سلوک فردی و سیره عملی آیت الله کوهستانی(ره) در مسأله طلبه پروری از جمله مهم ترین موضوعات محور نخست فراخوان این همایش ملی است.

زارع در ادامه سخنان افزود: آراء و نظرات فقهی، فلسفی و عرفانی آیت الله کوهستانی(ره)، سیره علمی، مدیریتی آیت الله کوهستانی(ره) در مدیریت حوزه علمیه، آیت الله کوهستانی(ره) از منظر بزرگان، توحید، خداباوری و ولایت مداری در اندیشه و سیره آیت الله کوهستانی(ره)، کرامت، حالات عرفانی و جلوه های رضا و تسلیم در اندیشه و سیره آیت الله کوهستانی(ره) از جمله موضوعات مهم دومین محور این همایش ملی است.

دبیر همایش ملی بزرگداشت آیت الله العظمی کوهستانی در ادامه سخنان خود افزود: زمان شناسی و آگاهی اجتماعی، سیاسی آیت الله کوهستانی(ره) و همچنین نقش ایشان در فرهنگ عمومی از موضوعات سومین محور فراخوان مقاله این همایش است.

وی از همکاری حدود 50 نهاد ملی و استانی در برگزاری این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، دانشگاه مازندران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر و همچنین مؤسسه فرهنگی میراث مشترک ادیان برگزار می شود.

زارع، سی آبان ماه را آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه این همایش ملی اعلام کرد و افزود: داوری اصل مقاله های ارسالی از سوی محققان و پژوهشگران نیز سی ام آذر ماه امسال اعلام خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، زمان برگزاری همایش ملی بزرگداشت آیت الله العظمی کوهستانی(ره) را نیمه دوم دی ماه امسال اعلام کرد و بیان داشت: از همه محققان، پژوهشگران و علاقه مندان به ساحت فقاهت و مرجعیت برای ارسال مقالات پیرامون محورهای اعلام شده دعوت به عمل می آید.

وی از همکاری علمی بیش از 60 استاد برجسته حوزه و دانشگاه ملی و استانی در تقویت غنای علمی این همایش ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت های علمی کشور در جهت تقویت بعد علمی این همایش استفاده خواهیم کرد.

زارع با اشاره به این که این همایش ملی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به ثبت رسیده است، تصریح کرد: محققان و پژوهشگران با ارسال مقالات پیرامون محورهای اعلامی می توانند از امتیاز علمی این همایش بهره مند شوند.

دبیر همایش ملی بزرگداشت آیت الله العظمی کوهستانی(ره) با بیان این که از مقالات ارسالی پیرامون موضوع های مرتبط با محورهای همایش استقبال می شود، بیان داشت: آثار برگزیده همایش در مجله های معتبر علمی کشور به چاپ خواهد رسید.

وی با بیان این که به همه شرکت کنندگان در همایش گواهی حضور اعطاء خواهد شد، ادامه داد: متن کامل مقاله های منتخب و چکیده مقاله های ارسالی به همایش نیز منتشر خواهد شد.

زارع با اشاره به این که علاقه مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات به پایگاه اطلاع رسانی همایش به آدرس WWW.KOOHESTANIHAMAYESH.IR و یا با ایمیل دبیرخانه به آدرس INFOwKOOHESTANIHAMAYESH.IR و یا با شماره ۰۹۱۱۴۶۰۹۰۶۰ تماس بگیرند./۹۵۰/
ارسال نظرات