۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۹۰۶۰۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

دفاع مقدس سبب عزت نظام اسلامی و زبونی جبهه استکبار شد

دفاع مقدس سبب عزت نظام اسلامی و زبونی جبهه استکبار شد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: هشت سال دفاع مقدس سبب تقویت عزت و عظمت نظام اسلامی شد و در مقابل برای جبهه استکبار ضعف و زبونی به بار آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: ضعف و زبونی استکبار نتیجه هشت سال دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به چرایی گرامیداشت سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، افزود: در هشت سال دفاع مقدس ذره‌ای از خاک ایران را از دست ندادیم و بخشی را هم اضافه نکردیم؛ اما علت اینکه بعد از هشت سال جنگ و مقاومت، پایان آن را جشن گرفتیم به دلیل این بود که توانستیم همه‌چیز را حفظ کنیم اما دشمن نتوانست به اهداف خود برسد و در پایان به ضعف و زبونی رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: هشت سال با عراق جنگیدیم و یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم؛ درواقع دشمن به اهداف خود نرسید اما ما به اهداف خود که همان حفظ و نگاه داشت خاک ایران اسلامی بود، رسیدیم.

وی اظهار کرد: مردم مسلمان ایران در برابر استکبار و عمال آن انقلاب کرده و آن را به پیروزی رسانده بودن، علاوه بر این انقلاب اسلامی ایران حرکت و جریانی را به وجود آورده بود که استکبار از آن می‌ترسید؛ به همین دلیل دشمن مستکبر طمع کرد تا با استفاده از جنگ و حزب بعث عراق، این جریان را از بین ببرد؛ اما نتوانست و شکست خورد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان با انواع نقشه‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها علیه نظام فعالیت کرده و بحران‌های زیادی را در کشور ایجاد کردند؛ اما به فضل الهی با حضور مردم و هدایت‌های رهبری دینی دشمن به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسید؛ در مقابل ما توانستیم انقلاب و نظام خود را حفظ کرده و روزبه‌روز قوی‌تر شویم.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: دشمن با همه قوای خود وارد جنگ با ایران اسلامی شده بود، همه جهان عراق را پشتیبانی کردند و غرب و شرق آمده بودند تا ایران اسلامی را نابود کنند اما به هدف شوم خود نرسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: دشمنان آمده بودند تا خوزستان را گرفته و کشور را به پنج تکه تبدیل کنند تا راحت بتوانند رویه استعمارگری خود را در این سرزمین تداوم دهند؛ اما به‌سختی شکست خورده و به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسیدند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف استکبار در جنگ تحمیلی از بین بردن نظام و انقلاب اسلامی بود، افزود: با وجود همه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های شرق و غرب از صدام، به کوری چشم دشمنان و جبهه استکبار، انقلابی که توسط امام خمینی (ره) و مردم ایجاد شده بود نه‌تنها پابرجا ماند بلکه روزبه‌روز در جهان عزیزتر هم شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات