۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۹۰۶۰۴
امام جمعه موقت کرمانشاه عنوان کرد؛

آمادگی حوزه های علمیه برای کمک به آموزش و پرورش در امور آموزشی و پرورشی

آمادگی حوزه های علمیه برای کمک به آموزش و پرورش در امور آموزشی و پرورشی
کرمانشاه - حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: حوزه های علمیه در کمک و یاری رساندن به آموزش و پرورش در امور آموزشی و پرورشی آمادگی کامل خود را اعلام کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار جمعی از مدیران و پرسنل نواحی آموزش و پرورش شهر کرمانشاه که به مناسبت سال تحصیلی جدید برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه از اسفندماه سال 98 شیوع ویروس منحوس کرونا باعث گردید که بسیاری از مراکز آموزشی به ویژه کلاس های درس دانش آموزان تعطیل شود که این موضوع در آن زمان به یک مشکل بزرگ برای متولیان آموزش تبدیل گردید.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: از همان زمان تاکنون مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت مجازی برگزار شده اند و این امر باعث خسارت های علمی هم برای دانش آموزان و هم برای آموزگاران شده است و امیدواریم که هرچه زودتر شاهد بازگشایی کلاس های درس به صورت حضوری باشیم.

این عالم کرمانشاهی تاکید کرد: البته نباید از تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران آموزش و پرورش برای جایگزین کردن برنامه ای همانند «شاد» برای تداوم آموزش غلفت کنیم و باید قدردان این عزیزان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تصریح کرد: به هر حال عقل سلیم این را می گوید که بهترین، کاملترین و بی نقص ترین روش آموزش، آموزش حضوری است و آموزش های مجازی حواشی در دل خود دارند که بیشتر ما از این حواشی به خوبی مطلع هستیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: موضوعی که سالیان سال است مورد توجه و البته دل نگرانی دغدغه مندان حوزه دین و شریعت بوده است، تلاش دشمنان برای دور کردن دانش آموزان از مبانی دینی و شرعی است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه افزود: بنابراین باید مدیران و آموزگاران نسبت به مسایل دینی و شرعی بسیار حساس باشند و بخشی از وقت درسی دانش آموزان را به یاد دادن امور دینی همانند نماز، روزه و... اختصاص دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: خوشبختانه حوزه های علمیه در کمک و یاری رساندن به آموزش و پرورش در بحث تعلیم و تعلم آمادگی کامل خود را اعلام کرده اند لذا می توان از ظرفیت ها و پتانسیل های این عزیزان در امور آموزشی و تربیتی بهترین استفاده را ببریم./1400/

ارسال نظرات