۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۹۰۶۶۵
آیت الله جنتی:

آثار علامه حسن زاده چراغ راه رهروان علم و دانش و سالکان و عارفان الی الله است

آثار علامه حسن زاده چراغ راه رهروان علم و دانش و سالکان و عارفان الی الله است
رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی درگذشت علامه حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت و آثار ایشان را چراغ راه رهروان علم و دانش و سالکان و عارفان الی الله دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان با صدور پیامی، درگذشت فقیه عالی مقام و عارف بالله حضرت علامه حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

«إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

درگذشت فقیه عالی‌مقام، عارف بالله و یار صدیق رهبری، حضرت علامه حسن‌زاده آملی را به محضر امام زمان (عج)، نائب بر حق ایشان و مردم عزیز ایران اسلامی، تسلیت می‌گویم.

این عارف ربانی در طول عمر با برکت خود، همواره در راستای حق و حقیقت و اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) گام برداشته‌اند. تالیفات گرانسنگ ایشان در حوزه‌های مختلف علمی، نشانگر وزانت بالای علمی این دانشمند برجسته جهان اسلام بوده که این آثار، چراغ راه رهروان علم و دانش و همچنین سالکان و عارفان الی الله خواهد بود.

آیت‌الله حسن زاده آملی، عالمی ذوفنون و وزنه‌ای در ساحت علم، تقوا و عرفان ناب اسلامی به شمار می‌رفتند و رحلت ایشان حقیقتاً ثلمه به اسلام و جامعه علمی است. (إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء إلى یوم القیامة)

اینجانب ضمن عرض تسلیت مجدد رحلت این عالم وارسته، برای ایشان از درگاه ایزد منان علو درجات مسئلت نموده و برای خاندان معظم و خیل عظیم دوستداران ایشان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنم.

احمد جنتی
دبیر شورای نگهبان
رئیس مجلس خبرگان رهبری
۴ مهر ۱۴۰۰»

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
همین حوالی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
انا لله و اما اله راجعون
خدایش رحمت کندوبرعلودرجاتش بیفزاید.
0
0