۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۹۰۶۷۹
امام جمعه معمولان:

اربعین حسینی، فرصتی برای معرفی اسلام و تشیع به جهانیان است

اربعین حسینی، فرصتی برای معرفی اسلام و تشیع به جهانیان است
لرستان-حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه اربعین فرصتی برای معرفی اسلام ناب به جهانیان است، گفت: از این ظرفیت باید به خوبی استفاده شود.

حجت الاسلام حسن رضایی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، بیان داشت: اربعین حسینی زمینه مهمی برای سبک زندگی اسلامی و کسب فضائل اخلاقی است.

امام جمعه معمولان افزود: محبت و دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت(ع) و تبعیت از آن بزرگواران عاملی مهم در اتحاد و همبستگی بین مسلمانان است.

وی ادامه داد:  یکی از جلوه های بارز اقتدار و شکوه و وحدت را در همایش بین المللی اربعین شاهد هستیم که هیچ قدرت رسانه ای توان انجام این عظمت و شکوه همگانی را ندارد و دشمنان را به هراس انداخته است.

حجت الاسلام رضایی اربعین حسینی را فرصتی مناسب برای معرفی اسلام اصیل و فرهنگ ناب شیعه به جهان عنوان کرد و ادامه داد: اربعین پیام ها، آثار و برکات بسیاری دارد که در مقیاس معادلات بشر مادی نمی گنجد و نقطه عطفی است برای جهانی که تشنه معنویت است.

دفاع مقدس سبب تثبيت اقتدار جمهوری اسلامی و تضمین استقلال کشور شد

امام جمعه معمولان در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس موجب تثبيت اقتدار جمهوری اسلامی و تضمین استقلال کشور شد.

وی تقویت اعتماد به نفس و خود باوری، رشد باورهای دینی، شکوفایی استعداد ها و بروز و ظهور خلاقیت ها، رشد فضائل اخلاقی و معنوی و موج بیداری اسلامی در دنیا را از دستاوردها، آثار و برکات دفاع مقدس و ایثار رزمندگان عنوان کرد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه ما آغاز گر جنگ نبودیم بلکه جنگ بر ما تحمیل شد، خاطرنشان کرد: اما سیلی پشیمان کننده ای بر دشمنان زدیم که برای همیشه خیال تجاوز به این خاک را در سر نداشته باشد.

وی با بیان اینکه دفاع ما در برابر دشمنان، نه با آغاز جنگ تحمیلی شروع شده و نه با پایان جنگ با صدام به پایان رسیده بلکه صحنه ها و عرصه ها تغییر یافته است، تصریح کرد: اکنون نیز دشمنان در جنگ اقتصادی، ما را بر سر دو راهی مقاومت و سازش قرار داده اند اما ملت ما ثابت کرده که اهل سازش و مذاکره خفت بار نیست.

حجت الاسلام رضایی راه رونق و شکوفایی اقتصادی را درس گرفتن از مدیریت و تفکر جهادی رزمندگان و تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی عنوان کرد./9451/ت310/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات