۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۹۰۶۸۲

پیام تسلیت آیت الله رشاد بمناسبت ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده

پیام تسلیت آیت الله رشاد بمناسبت ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده
آبت الله رشاد گفت: با فقدان قله‌های علمی معنوی نظیر این فقید فلاح‌نمون در سنوات اخیر، حوزه‌های علمیه‌ و جامعه‌ی دینی‌ بیش از پیش، دچار فقر و فتور معرفتی و معنوی گشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در پی درگذشت علامه حسن حسن زاده آملی آیت الله علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پیامی فقدان این اندیشمند نادر را تسلیت گفت.

متن این پیام را در ادامه می خوانید:

باسمه تعالی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الإِسْلامِ ثُلْمَةٌ لايَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَه

خبر ارتحال عارف سالک، فیلسوف فرزانه، نادره‌ی دوران، بقیة السلف، میراثدار معارف اهل بیت نبوت (س)، علامه‌ی ذوفنون، آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی (قدّس الله نفسه الزکیّه)، مایه‌ی تالّم و تأسف عمیق گردید؛ این عالم ربانی تربیت یافته‌ی محضر اساطین معرفت و معنا در عصر حاضر بود و درک ساحت معرفتی حضرات امام خمینی، علامه‌ الاهی قمشه‌ای، علامه‌ ابوالحسن شعرانی طهرانی، علامه‌ محمدحسین طباطبائي (قدس الله اسرارهم) از او شخصیت بی‌بدیلی ساخته بود. او جامع معقول و منقول، و صاحب علوم درسی  و نفسی، و مجمع مراتب عالی سلوکی بود.

آن عالم عظیم‌الشان از سرمایه‌های معرفتی کشور و از پشتوانه‌های معنوی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بشمار می‌رفت، و فقدانش الحق مصداق بارز ثُلمه بر پیکره‌ی اسلام، کشور و نظام اسلامی قلمداد می‌شود. با فقدان قله‌های علمی معنوی از جمله این فقید فلاح‌نمون در سنوات اخیر، حوزه‌های علمیه‌ و جامعه‌ی دینی‌ بیش از پیش، دچار فقر و فتور معرفتی و معنوی گشته و می‌گردد.

اینجانب این ضایعه‌ی مولمه را، به محضر مبارک حضرت بقیّت الله (ارواحنا له الفداء)، رهبر فرهمند انقلاب اسلامی و سایر مراجع تقلید، نیز حوزه‌های علمیه‌ی (صانها الله عن الحدثان) و بیت مکرم آن راحل رستگار، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت در جوار الهي، و برای متربیان و مریدان، وابستگان و دلبستگان، خاصه قرزندان آن عارف عظیم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم. تغمده الله بواسع رحمته و أسکنه فسیح جناته

اقلّ الطلبه

علی‌اکبر رشـاد

۴، ۷، ۱۴۰۰/ نوزدهم صفر المضفر ۱۴۴۳

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد سید شریفیان
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
سلام . مرد بزرگواری بودند . ۵ صلوات هدیه به روح این انسان بزرگ عارف و دانا
0
0
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
سالها و قرن ها بگذرد که چنین شخصیت عظیمی در دنیای اسلام ظهور کند. گویی حفره بزرگی در قلب اسلام پدید آمده و تو در آسمان ها ما را نظاره می کنی. جایت خالی است برای هدف والا که سال ها برایش درس دادی، بحث کردی و منتطرش شدی. انا للله و انا الیه راجعون. همه ما روزی به سوی معبود خواهیم رفت. به تو غبطه می خورم که پاک زیستی و پاک رفتی و دچار هیچ کجی و ناراستی نشدی و دوستداران خود را با انبوهی از رساله ها و مقالات علمی مانند چشمه ای جوشان از خودت بهره مند کردی. نبوغ و فراست تو مثال زدنی بود علامه.
0
0