۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۹۰۶۹۱
نماینده ولی فقیه در بسیج ناحیه دانشجویی کرمانشاه:

اولین هدیه امام حسین برای بشریت، خودشناسی است

اولین هدیه امام حسین برای بشریت، خودشناسی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام محمدی گفت: اولین هدیه امام حسین(ع) برای بشریت، خودشناسی است، لذا کسی که خود را پیرو این امام می داند باید بر رفتار و اعمال خود نظارت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد محمدی امروز در مراسم گرامیداشت اربعین حسینی و نیز هفته دفاع مقدس که در جوار شهدای گمنام دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بهترین عامل برای دور شدن انسان از ظلمت و تاریکی تمسک به امام حسین علیه السلام است.

نماینده ولی فقیه در بسیج ناحیه دانشجویی کرمانشاه گفت: البته پیش شرط خروج از ظلمت و تاریکی شناخت آن است، باید بتوانیم به خوبی عوامل استبداد، ظلم و تاریکی را بشناسیم.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود عنوان داشت: در مقابل طبق گفتار بزرگان دین هر کسی که معرفت و بصیرت دارد از جهل دور است بنابراین می توان گفت که گمراهی و جهالت متضاد روشنایی و شناخت و بصیرت است.

حجت الاسلام محمدی در ادامه افزود: قرآن کریم به زبان و بیانی شیوا ضلالت و روشنایی را معنا کرده است، این کتاب آسمانی می فرماید که ای کسانی که ایمان آورده اید بر شماست که خودتان را دریابید، یا می فرماید به شما زیان نمی رساند کسی که دچار ظلالت شده اگر شما هدایت یافتید و هدایت هم به معنی خود شناسی است.

نماینده ولی فقیه در بسیج ناحیه دانشجویی کرمانشاه گفت: اولین هدیه امام حسین برای جهان و بشریت، خودشناسی است، لذا کسی که خود را پیرو این امام همام می داند باید به دقت بر رفتار و اعمال خود نظارت داشته باشد./1400/پ210/

ارسال نظرات