۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۹۰۶۹۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

علامه حسن زاده آملی استادی برجسته در علوم معقول و منقول بود

علامه حسن زاده آملی استادی برجسته در علوم معقول و منقول بود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تسلیت ارتحال علامه حسن زاده آملی گفت: ایشان استادی برجسته در علم معقول و منقول بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تسلیت ارتحال علامه حسن زاده آملی، از ایشان به عنوان یک استاد برجسته در حوزه علوم منقول و معقول یاد کرد و گفت: به طور حتم فقدان این شخصیت کم نظیر خسارت بزرگی برای جهان اسلام و حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به جایگاه والای علمی علامه حسن زاده آملی، افزود: تألیفات متنوع این عالم پارسا در حوزه های مختلف گنجینه ارزشمندی برای حوزه های علمیه و تشنگان معارف الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، به سلوک معنی و اخلاقی علامه حسن زاده آملی اشاره کرد و گفت: ایشان به معنای واقعی کلمه یک عارف علی الله بودند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که علامه حسن زاده آملی به معنای واقعی کلمه در طول عمر با برکت خود به جهاد علمی پرداخت، بیان داشت: ایشان متفکری ذوالفنون در علوم غریبه معارف جاریه بود.

استاد حوزه علمیه مازندران به تدوین و تألیف 190 اثر فاخر علمی از سوی علامه حسن زاده آملی اشاره کرد و افزود: هر یک از این آثار خود منبعی عظیم برای علاقه مندان به معارف ناب الهی و عرفانی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که شخصیت های ارزشمندی در مکتب این شخصیت وارسته تربیت و پرورش یافتند، تصریح کرد: علامه حسن زاده آملی با تربیت شاگردان برجسته خدمات خالصانه عظیمی را به جامعه بشری و اسلامی ارائه کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران، تهجد و زهد، معنویت و سلوک معرفتی، مشی طریق توحیدی و دلدادگی و ذوب بودن در ولایت را از جمله مهم ترین شاخصه های علامه حسن زاده آملی برشمرد و افزود: به طور حتم سیره علمی و عملی این عالم پارسا الگویی ارزشمند برای طلاب و حوزویان است.

استاد حوزه علمیه مازندران، علامه حسن زاده آملی را دانشمندی کم نظیر در عالم تشیع معرفی کرد و گفت: ایشان با معارف توحیدی، عالمی را شیفته تعالیم علمی و عملی خود کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که امروز وظیفه حوزه های علمیه تربیت و پرورش چنین شخصیت های تراز اولی است، تصریح کرد: باید مسیر حرکت حوزه های علمیه پرورش طلابی در تراز نظام اسلامی باشد./950/ت310/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
خدا رحمتشون کنه
قلبمون به درد اومد.قدر از دست دادن بزرگان سخته
0
0
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
خداوند رحیم او را با اولیاء الهی محشور کند ... خیلی بهشون ارادت داشتم و دارم
0
0