۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۹۰۷۱۱
بیانیه کانون تربیت اسلامی:

انتظار می رود اداره وزارت آموزش و پرورش در مسیر درست قرار گیرد

انتظار می رود  اداره وزارت آموزش و پرورش در مسیر درست قرار گیرد
کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتظار می‌رود با تعیین وزیری شایسته، توانمند، متناسب با شعارهای دولت مردمی و در شأن جایگاه دستگاه عظیم تعلیم و تربیت از جنس فرهنگیان، سکان اداره وزارت آموزش و پرورش در مسیر درست قرار گیرد و انتظار به حق فرهنگیان برآورده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، در بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1401-1400 آمده است: ماه مهر، ماه آغاز سال تحصیلی است. ماه جوانه زدن امیدهای تازه در سرنوشت آینده یک ملت با لبخندهای زیبا و دلنشین گل‌های زندگی خانواده‌های ایرانی است. اگرچه در یک و نیم سال گذشته شیوع بیماری کرونا صحنه‌های پرشور و نشاط حضور فرزندان این آب و خاک در فضای مدارس را مانع شد، اما آغاز سال تحصیلی جدید نوید آن را می‌دهد که بار دیگر نشاط حضور دانش‌آموزان در مدارس را شاهد باشیم و پایان این فراق را جشن بگیریم.

کانون تربیت اسلامی که همواره دغدغه تربیت شایسته نسل انقلاب را دارد آغاز سال تحصیلی جدید را به همه خانواده‌های ایرانی و به همه معلمان، مربیان، مدیران و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و از همه مهم‌تر به همه فرزندان این سرزمین تبریک گفته و از درگاه ایزد منان مسألت دارد سال تحصیلی جدید، سالی آمیخته با موفقیت‌های بزرگ در عرصه کسب علم و معرفت برای همه دانش‌آموزان باشد.

کانون تربیت اسلامی به رسم همه سال‌های حضور فعال و کنشگری مسؤولانه در عرصه تعلیم و تربیت کشور به بهانه آغاز سال‌تحصیلی جدید و در راستای انعکاس دغدغه بخشی از دلسوزان نظام تعلیم و تربیت کشور نکاتی را به اطلاع می‌رساند:

تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس مصداقی از حوادث به ظاهر تصادفی پرمعنایی است که در تاریخ معاصر ایران رخ داده است. یادآوری حماسه دلاورمردی‌های جوانان این مرز و بوم در دفاع از حریم دین و سرزمین هم‌زمان با آغاز فصل تعلیم و تعلم هزاران نکته پرمعنا برای ملت ما دارد که یکی از جلوه‌های آن، اثبات ما می‌توانیم با اتکال به قدرت لایزال الهی است. تداوم این قدرت منبعث از ایمان ملت ایران به تربیت نسلی معتقد و آشنا به فلسفه دفاع مقدس بستگی دارد.

کانون تربیت اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای 8 سال دفاع مقدس، تلاش همه جانبه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مسائل اساسی حوزه تعلیم و تربیت می‌داند.
سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می‌شود که چند ماه قبل ملت بزرگ ایران در آزمون تعیین سرنوشت نمره درخشان گرفت و با وجود شرایط خاص ناشی از کرونا با مشارکتی قابل قبول و دور از تصور، با انتخابی آگاهانه و هوشمندانه نسبت به نحوه ادامه سیاست‌های اجرایی کشور در چهار سال آینده اظهار نظر کرد.

اکنون که فرایند استقرار دولت مردمی در حال تکمیل شدن است، بر دولتمردان است که قدر نعمت مردم بزرگوار ایران را بدانند و در جهت خدمت‌رسانی به این مردم زمان‌شناس و بصیر و گره‌گشایی از مشکلات آن‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنند.

بی شک فرهنگیان عزیز این سرزمین در کنار اقشار دیگر که در انتخابات اخیر با تمام وجود در میدان حاضر شدند سهمی بزرگ در این موفقیت داشتند.

اولویت اول این قشر نجیب و فرهیخته تعیین تکلیف سریع‌تر وزارت آموزش و پرورش است. انتظار می‌رود با تعیین وزیری شایسته، توانمند، متناسب با شعارهای دولت مردمی و در شأن جایگاه دستگاه عظیم تعلیم و تربیت از جنس فرهنگیان، سکان اداره وزارت آموزش و پرورش در مسیر درست قرار گیرد و انتظار به حق فرهنگیان برآورده گردد.

توجه به رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌طلبد که در اداره آموزش و پرورش بیش از گذشته دقت نظر شود و سیاست‌هایی متناسب با این اهداف کلان و راهبردی در این مجموعه مهم اتخاذ شود.

اکثر صاحب‌نظران بر اهمیت بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس اتفاق نظر دارند و اولین قدم برای جبران آسیب‌های آموزشی و تربیتی دو سال گذشته را حضور دانش‌آموزان در مدارس می‌دانند.

حفظ سلامت معلمان و دانش‌آموزان و رفع دغدغه‌های خانواده‌های آنان در بازگشایی مدارس بسیار مهم بوده و بر مسئولان است که با تدابیر لازم ضمن تضمین فضای امن برای معلمان و دانش‌آموزان امکان برخورداری دانش‌آموزان از آموزش‌های حضوری را فراهم سازند.

توجه به عقب ماندگی‌های آموزشی و تربیتی دو سال گذشته و جبران برخی آسیب‌های ناشی از آموزش در فضای مجازی به عنوان یک ضرورت جدی باید مورد توجه قرار گیرد و برای نیل به این هدف مشارکت و حضور مسؤولانه همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها و خانواده‌ها در کنار آموزش و پرورش ضروری است.
در سیاست‌گذاری‌های کلان دولت مردمی، آموزش و پرورش به عنوان یک امر حاکمیتی باید مورد عنایت ویژه مسؤولان کشور باشد.

متأسفانه در سال‌های گذشته با نگاه صرفه اقتصادی به امر مهم آموزش و پرورش و ارائه راه‌حل‌هایی که وجه غالب آنها اقتصادی و کم کردن هزینه‌ها بود این امر دچار خدشه شده است. با توجه به تأکیدات خاص مقام معظم رهبری، انتظار می‌رود رئیس جمهور برای ارتقای منزلت و رفع دغدغه‌های معیشتی معلمان و گسترش عدالت آموزشی، نهاد تعلیم و تربیت را مورد حمایت ویژه خود قرار دهند تا بی‌توجهی‌های گذشته جبران گردد.

ضمن تشکر از توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آموزش و پرورش امیدواریم مجلس بیش از گذشته آموزش و پرورش را در گام برداشتن به سوی تحول بنیادین یاری نماید.

انتهای پیام/

منبع: فارس
ارسال نظرات