۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۹۰۷۵۷
مصادف با اربعین حسینی صورت گرفت؛

وداع با شکوه مردم مازندران با پیکر علامه حسن زاده آملی

وداع با شکوه مردم مازندران با پیکر علامه حسن زاده آملی
مازندران - مراسم تشییع پیکر علامه حسن‌زاده آملی از صبح امروز با حضور خیل عظیم مردم در شهر آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، مراسم تشییع پیکر علامه حسن‌زاده آملی صبح امروز از میدان ۱۷ شهریور آمل آغاز شد و مردم شرکت‌کننده در این مراسم با نجوای «علامه ذوالفنون الوداع الوداع» و «ای ابروی ایران خدانگهدارتان» به این عالم پارسا ادای احترام کردند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، علی لاریجانی، علما و اساتید حوزه علمیه قم و مازندران و همچنین جمع کثیری از مسؤولان لشکری و کشوری در این مراسم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، خیابان‌های منتهی به میدان ۱۷ شهریور آمل مملو از حضور مردم و از نقاط مختلف استان مازندران است و جمعیت بسیار زیادی از عاشقان و دلدادگان به ساحت فقاهت و مرجعیت در این مراسم حضور دارند.

این گزارش می افزاید؛ علاقه مندان و ارادتمندان علامه حسن زاده آملی با در دست داشتن تمثال مبارک این عالم پارسا بار دیگر با مقام شامخ مرجعیت تجدید بیعت کردند.

بر اساس این گزارش، مردم شهرهای مازندران به ویژه آمل که در غم ارتحال علامه حسن زاده آملی سوگوار هستند با ناله های خود از علامه حسن زاده آملی به عنوان آبروی شهر و نعمت الهی یاد می کنند.؛

گفتنی است، پیکر مطهر علامه حسن زاده آملی در زادگاه ایشان در روستای ایرا به خاک سپرده می شود./950/پ۲۱۰/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
مظهر علم و ادب وهر فنون ___ بحر کمالات و دیانت کنون __ سوی خداوند جلیل باز گشت __ زندگی بهترش آغاز گشت __غصه و اندوه برای من است ___ چون که کنون داده ام او را ز دست _رضوان خدای تعالی بر حضرت علامه شهیر آیة الله حسن زاده آملی .
2
0
ذوالفقار نسب
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
روحش شاد این عالم بزرگوار.
یادمان نرود که حضرت علامه فرمودند: گوش به حرف امام خامنه ای باشید.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
احسنت، خدا قوت
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
آن عبد صالح خدا و عالم پرهیزگار و پارسا در طول حیات طیبه و نورانی خود با عشق وافر به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همواره جامه علم و فقاهت در عرصه‌های گوناگون بر تن داشت گنجینه آثار و تالیفات ژرف و کم نظیر و نیز تربیت شاگردان مبرز و پرشمار ایشان ، میراث ارجمند و گرانبهایی برای طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان دانشگاه‌های جهان اسلام است که می تواند قرن ها زنده و جاری بوده و تشنگان حقیقت و معرفت را سیراب سازد.
0
0