۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۹۰۸۵۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

دشمن درصدد تحریف نهضت عاشورا است

دشمن درصدد تحریف نهضت عاشورا است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: نهضت امام حسین(ع) به دلیل اینکه همواره نشانگر مسیر حق و اسلام راستین بوده است، از مهم‌ترین اغراض جریان تحریف بوده و هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، بر ضرورت مراقبت ویژه طلاب و حوزویان برای جلوگیری از تحریف حقایق دینی و مذهبی تأکید کرد.

وی افزود: در طول تاریخ اسلام مهم‌ترین امرِ در معرض تحریف توسط طاغوت‌های زمانه خود اسلام و حقیقت اصیل و نابش بوده است و امام خمینی(ره) با هوشیاری و ابداع کلیدواژه «اسلام ناب محمدی(ص)» نسبت به تحریف حقیقت اسلام هشدار دادند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده ادامه داد: اصلی‌ترین نقطه در مبانی امام، مسئله اسلام ناب محمدی است؛ یعنی اسلام ظلم‌ستیز، عدالت‌خواه مجاهد، طرفدار محرومان و مدافع حقوق پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان و در مقابل این اسلام، امام اصطلاح اسلام آمریکایی را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد؛ یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بی‌تفاوت در مقابل ظلم و زیاده‌خواهی، اسلام بی‌تفاوت در مقابل دست‌اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا و در یک جمله اسلامی که با همه این‌ها می‌سازد.

وی تصریح کرد: اسلام ناب عنوانی برای تبیین ذوابعادی آموزه‌های اسلام نبوی(ص) در ساحت‌های فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی است؛ به‌طوری‌که هر غفلت یا تغافل از این ساحت‌ها نوعی تحریف محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام نجفی زاده خاطرنشان کرد: در پیام منشور روحانیت امام خمینی(ره) که یکی از شأن صدورهای اصلی آن تبیین بزرگ‌ترین تحریف از سوی دو جریان فکری تحجر و تجدد است، شعار جدایی دین از سیاست، محدود شدن فقاهت به غرق شدن در احکام صرفاً فردی و عبادی، فضیلت شمرده شدن حماقت روحانی در معاشرت با مردم، گناه و شرک و کفر به شمار رفتن یاد گرفتن زبان خارجی، فلسفه و عرفان از ابعاد این تحریف بزرگ معرفی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نهضت حسینی(ع) نیز یکی دیگر از حقایق تاریخی است که دشمنان تلاش زیادی در راستای تحریف آن انجام می‌دهند، اظهار کرد: نهضت امام حسین(ع) به دلیل اینکه همواره نشانگر مسیر حق و اسلام راستین بوده است، از مهم‌ترین اغراض جریان تحریف بوده و هست.

حجت‌الاسلام نجفی زاده افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب حسین بن علی(ع) می‌تواند دنیا را نجات دهد به‌شرط آنکه با تحریف، چهره او را مغشوش نکنند؛ ازاین‌رو همه دلسوزان و دغدغه مندان دین به‌ویژه طلاب و روحانیان نباید اجازه دهند مفاهیم و کارهای تحریف آمیز و غلط، چشم‌ها و دل‌ها را از چهره مبارک و منور سیدالشهدا(ع) منحرف کند./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فریبرز
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
مطلب درستی را فرموده اند.
0
0