۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۹۰۸۹۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

سیره علمی، عملی و سلوک انقلابی علامه حسن زاده چراغ راه آیندگان است

سیره علمی، عملی و سلوک انقلابی علامه حسن زاده چراغ راه آیندگان است
مازندران - حجت الاسلام مشایخ، سیره علمی و عملی و همچنین سلوک انقلابی علامه حسن زاده آملی چراغ راه آیندگان دانست.

حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تسلیت ارتحال علامه حسن زاده آملی از ایشان به عنوان عالمی جامع یاد کرد و گفت: این شخصیت بی بدیل و بی نظیر جهان اسلام در بسیاری از رشته ها ذوالفنون بود.

وی با بیان این که فقدان چنین شخصیت بزرگی به طور حتم ضایعه ای خسارت بار برای جامعه اسلامی است، افزود: علامه حسن زاده آملی، نمونه یک عالم پارسا بود که علم خود را با عمل به دیگران منتقل می کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که علامه حسن زاده آملی از هر گونه ذخایر دنیوی به دور بود، خاطرنشان کرد: سیر و سلوک معنوی این شخصیت برجسته خود نشان دهنده پرهیزکاری، زهد و تقوای الهی این عالم پارسا است.

امام جمعه نوشهر با بیان این که سیره علمی و عملی و همچنین سلوک انقلابی علامه حسن زاده آملی چراغ راه آیندگان است، بیان داشت: علامه حسن زاده آملی شخصیتی  وارسته، مهذب، پارسا و به تمام معنا اخلاقی و معنوی بود.

حجت الاسلام مشایخ، شخصیتی انقلابی و حامی و پشتیبان نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: این شخصیت برجسته، در همه عرصه ها و صحنه پشتیبان و حامی انقلاب بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به رابط عمیق علامه حسن زاده آملی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ارادت ویژه علامه حسن زاده آملی به رهبر معظم انقلاب اسلامی باید الگوی دیگران قرار گیرد.

وی با بیان این که علامه حسن زاده آملی در بسیار علوم مهم نظیر ریاضی، جبر، علوم غریبه، حکمت و فلسفه از یک جایگاه بی نظیری برخوردار بود، خاطرنشان کرد: ایشان در همه این علوم به خوبی درخشید و باید از آثار و تألیفات ایشان در این حوزه ها بیشتر استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که علامه حسن زاده آملی عمر با برکت خود را در راه تألیف و تبیین معارف الهی صرف کرد، بیان داشت: این فقیه وارسته در کنار تبحری که نسبت به علوم مختلف داشت توانست شاگردان فاضل و مستعدی را تربیت و پرورش دهد.

حجت الاسلام مشایخ، علامه حسن زاده آملی را الگویی شایسته برای همه اندیشمندان و محققان معرفی کرد و افزود: آثار ارزشمند، فاخر و ماندگار آن عالم برجسته که در زمینه‌های مختلف به رشته تحریر درآمده، حاصل سال‌ها تلاش و مجاهدت علمی مداوم و کسب فیض از محضر عالمان بزرگ است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که گنجینه علمی ارزشمندی که از علامه حسن زاده آملی به یادگار مانده باید به عنوان منابع علمی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: این آثار ارزشمند و فاخر حاصل سال ها مجاهدت علمی این شخصیت بی نظیر است./950/ت۳۱۰/

افشین ایمانی برنجستانکی

ارسال نظرات