۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۶۹۱۰۵۵

انتقاد استاد حوزه علمیه کرمانشاه از سبک پوشش برخی جوانان

انتقاد استاد حوزه علمیه کرمانشاه از سبک پوشش برخی جوانان
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سالاری گفت: افرادی که از پوشاک های خارجی و بیگانه استفاده می کنند عملا به عنوان مُبلغ و مدلینگ شرکت های خارجی فعالیت می نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز در نشست با جمعی از هنرمندان و دانشجویان هنرهای زیبای دانشگاه های کرمانشاه اظهار داشت: فرایضی که بر مسلمانان واجب شده است باید در جامعه جاری و ساری باشد و گریز از این فرایض خود گناهی نابخشودنی است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تاکید کرد: یکی از این فرایض حفظ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی است، این فریضه خود زیرمجموعه های بسیاری دارد که قابل بررسی و تحلیل است.

وی با اشاره به اینکه حجاف و عفاف تنها منحصر به قشر بانوان نمی باشد، اظهار داشت: نوع پوشش تنها بخش کوچکی از مقوله حجاب و عفاف یک مسلمان محسوب می شود زیرا این دو مقوله تمام شئونات زندگی ما را در بر می گیرد.

حجت الاسلام سالاری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دوری از غیبت، دوری از دروغگویی، اجتناب از کم کاری، انجام عمل صالح، امر به معروف و... همگی از مقولات این فریضه است، کسی که به دنبال رعایت عفت خود در جامعه است باید رفتارش نماد کامل عفت یک فرد مسلمان باشد.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از گرایش برخی از جوانان به پوشش ها و مدهای بیگانه، گفت: متاسفانه باید اذعان کرد که واردات بِرندها و مارک های خارجی پوشاک در کشور مدیریت نمی شود و در این بخش دچار مشکلات بسیاری هستیم و نبود نظارت های کافی باعث شده است که در بخش تولیدات داخلی پوشاک کارنامه کاملا ناموفقی داشته باشیم.

حجت الاسلام سالاری افزود: کشورمان با این همه اسطوره و شخصیت های مهم تاریخی می تواند در بحث پوشاک و حتی دیگر لوازم همانند لوازم التحریر و... بسیار قوی عمل کند و حتی بخش بزرگی از بازار منطقه را عملا تسخیر کند، ولی کسی به معنای واقعی این مهم را دنبال نکرده است و همه امیدواریم که دولت جدید نگاهش را به این بخش تخصصی تر و دلسوزانه تر نماید.

این استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: افرادی که از پوشاک های خارجی و بیگانه استفاده می کنند و در معابر عمومی تردد دارند عملا به عنوان مُبلغ و مدلینگ شرکت های خارجی فعالیت می کنند که این وضعیت به هیچ وجه شایسته جامعه ایرانی ـ اسلامی ما نیست./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات