۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۶۹۱۱۳۷
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد؛

واردات واکسن و پیوستن به سازمان همکاری شانگهای، دو اقدام ارزشمند دولت

واردات واکسن و پیوستن به سازمان همکاری شانگهای، دو اقدام ارزشمند دولت
امام جمعه قم عضویت در سازمان شانگهای را نیکو شمرد و گفت: کسانی که چشم به غرب دوخته بودند، بدانند که ما باید درهای همه دنیا را به روی خود باز کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم در سخنان آدینه‌ای خود که از شبکه نور استان قم پخش شد با اشاره به اربعین امسال و شور گفت: شکر خدا امسال هم مانند گذشته اربعین پرشور برگزار شد ولی با توجه به محدودیت‌هایی که کرونا در سرتاسر جهان ایجاد کرده، آنگونه که شیعیان دوست داشتند نشد عزاداری کنند.

وی در ادامه انتقادی به ستاد اربعین وارد کرد و اظهار داشت: شاید خیلی از افراد این را حسن بدانند ولی به نظر من یک ایراد است که ما سازمانی جداگانه برای اربعین درست کرده ایم که در این سازمان حدود سیزده نهاد حضور دارند و طبیعتا هماهنگی میان این نهادها بسیار سخت است؛ همانگونه که برای حج یک سازمان حج و زیارت تصمیم گیری می‌کند، برای اربعین نیز همان ستاد عتبات یا حج و زیارت تصمیم بگیرد و نیاری به هماهنگ کردن سیزده یا چهارده نهاد با هم نباشد.

امام جمعه قم افزود: گلایه‌ای که دارم از مسئولین این است که باید زودتر مسائل مرتبط با اربعین را پیش بینی می‌کردند و با عراق مذاکره‌هایی برای اعزام بیشتر زوار انجام می‌شد؛ مردم ما جانشان را در راه حسین بن علی می‌دهند و دولت پس از اجتماع ارادتمندان ابی عبدالله علیه السلام پشت مرزها ناگزیر شد مرز را باز کند.

وی با اشاره به ایام محرم و صفر و موالید و عزاهای اهلبیت خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی ما باید سعی کند آشنایی خود را با اهلبیت بیش از پیش کند؛ فرزندان ما باید با سیره پیشوایان دین آشنا بشوند و پیوندی بین نسل کنونی با نسل آینده پدید بیاید و حسین بن علی، نبی مکرم اسلام و امام حسن و سایر اهلبیت علیهم السلام را آنگونه که هستند بشناسند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه ضمن بیان اینکه دنیا امروز به سمت دین زدایی در حال حرکت است گفت: این فضای مجازی هرچند خوبی هایی دارد ولی ضررهایش هم کم نیست و جوان‌های ما در این باتلاق گرفتار شده اند و ما باید از این فضا برای خود و در راستای نشر معارف استفاده کنیم.

وی در ادامه به یکی از جلوه‌های زیبای کار اهلبیت اشاره و تصریح کرد: اخلاق مداری در زندگی اهلبیت مشخص بود؛ نبی مکرم اسلام دارای این خلق بود که اکنون این صدای رسا از همه دنیا شنیده می‌شود که اشهد ان محمدا رسول الله و همه اینها به خاطر آن اخلاق پیغمبر است.

امام جمعه قم ضمن تشکر از دولت بابت واردات واکسن به مخالفان واکسن نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مردم واقعا امیدوار شدند و این واردات واکسن مردم را امیدوار کرده است؛ ان شاءالله تردیدشان برطرف شود و طبق آنچه گفته می‌شود که واکسیناسیون جلوی مرگ و میر را می‌گیرد، واکسن بزنند البته هرچند که احتمال مبتلا شدن هست ولی خب مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به گرانی‌های سرسام آور گفت: این گرانی برای همه و به خصوص برای قشری که درآمدشان محدود و کم است خیلی آسیب زا است؛ من تقاضا می کنم فکری به حال این گرانی بکنند و ما نباید کاری کنیم که امید مردم به ناامیدی تبدیل بشود.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان عضویت در سازمان شانگهای را نیکو شمرد و عنوان کرد: کسانی که چشم خود را به غرب دوخته بودند این را بدانند که ما باید درهای همه دنیا را به روی خود باز کنیم و ما نمی‌توانیم از همسایه های خود صرف نظر کنیم و فقط به غرب چشم بدوزیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نظرزادهگان
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
ترا بخدا یک سازمان دیگه اضافه نکنین. اربعین که سازمان نمیخواهد. یک ستاد هم زیاده همون حج و زیارت مگه چه میکنه چند ساله که حج تعطیله بودجه هاش کچا میره؟
1
0