۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۹۱۱۴۱
توسط مرکز پژوهش های اسلامی الازهر؛

مسابقه ای با عنوان «چرا ملحد می شوند» برگزار می شود

مسابقه ای با عنوان «چرا ملحد می شوند» برگزار می شود
مرکز پژوهش های الازهر اعلام کرده که می خواهد یک دوره مسابقه با عنوان «چرا ملحد می شوند» همراه با اهدای جوایز نقدی به برندگان برگزار کند.

به‌ گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دکتر نظیر عیاد رییس مرکز پژوهش های اسلامی الازهر از برگزاری مسابقه ای با عنوان «چرا ملحد می شوند» همراه با اهدای جوایز نقدی به برندگان خبر داد.

وی درباره اهداف این مسابقه می گوید: هدف از برگزاری این مسابقه مقابله با جریان های فکری منحرفی است که امنیت و آرامش جامعه را تهدید می کنند همچنین مرکز می خواهد با انجام این مسابقه از یک طرف جامعه را نسبت به مفاهیم اعتقادی ویرانگر آگاه و از طرف دیگر افکار سازنده را تشویق کند و از این طریق پایگاهی را برای تعامل سازنده بین الازهر و گروه های مختلف جامعه بنیان گذاری نماید.

عیاد اضافه کرد که مسابقه دارای دو بخش اساسی است1-بخش اول شامل کارهای نوشتاری در باره حل مشکل پدیده الحاد در جامعه می باشد مانند پژوهش های علمی، قصه های کوتاه، قصیدهای شعری، نمایشنامه ها، سناریوها و گفتگوها و مجلات می باشد2-بخش دوم شامل کارهای تصویری مانند فیلم های مستند، کلیپ های تبلیغی، مصاحبه و گفتگو و انیمیشن می باشد.

کسانی که مایل به شرکت در این مسابقه هستند می توانند کارهای خودشان را تا 1/12/2021 میلادی به دبیرخانه مرکز پژوهش ها ارسال کنند.

ملاحظه:

جامعه مصر از جمله جوامع عربی اسلامی است که در آن گریز از دین و گرایش به الحاد زیاد می باشد و بخصوص پس از انقلاب مصر و اتفاقاتی که رخ داد بی اعتمادی جوانان مصری به دین و گرایش به الحاد در آن افزایش یافته است لذا الازهر و سایر مؤسسات دینی در تلاش هستند تا با برنامه های مانند آنچه که ذکر شد با پدیده الحاد و بی دینی مقابله کنند./۹۸۸/

ارسال نظرات