۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۹۱۱۸۰
حجت الاسلام یوسفی:

دولت در شرایط تورمی باید هزینه‌های متعارف خود را تعدیل کند

دولت در شرایط تورمی باید هزینه‌های متعارف خود را تعدیل کند
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: افزایش حجم نقدینگی در کشور باید متناسب با افزایش میزان تولید باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمدعلی یوسفی عضو هیات علمی و مدیر گروه اقتصاد اسلامی پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت و گویی گفت: افزایش حجم نقدینگی در کشور باید متناسب با افزایش میزان تولید باشد.

وی در ادامه ابراز داشت: اگر افزایش حجم نقدینگی متناسب با میزان تولیدات داخلی نباشد، بی شک چنین افزایشی برای کلیت جامعه ما ضرر دارد، چه آن که ثمره اش افزایش تورم و فشار بیشتر به معیشت مردم به خصوص قشر متوسط رو به پایین جامعه است.

وی افزود: در شرایطی که حجم نقدینگی و به تبع آن تورم افزایش پیدا می کند، دولت باید هزینه های متعارف خود را تعدیل کند و چنانچه هزینه های مازاد غیرضروری وجود دارد به تدریج آن ها را حذف کرده و به اولویت ها توجه داشته باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین گفت: جدای از این مقوله باید زمینه حمایت و تقویت تولید داخل فراهم شود و ساز و کاری طراحی و اجرا گردد تا در نهایت حجم بالای نقدینگی ِفعلی به سمت تولید و جهش تولید سوق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: نیمی از سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» گذشت اما همچنان نیاز داریم که موانع فراروی امر تولید ازسر راه برداشته شود تا شاهد رشد اقتصادی در کشور باشیم.

مسئول مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه، افزود: تجربه موفق کشور در هفته ها و ماه های اخیر در بحث تولید واکسن و نیز واردات آن نشان داد که اگر موانع برداشته شود شاهد کارهای ارزشمندی خواهیم بود.

این اقتصاددان حوزوی همچنین اظهار داشت: نکته حائز اهمیت دیگر این که دولت باید در واگذاری ها درست و هوشمندانه عمل کند تا خروجی کار باعث شود که عامه مردم از ثروت ها و دارایی های ملی بهره مند شده و جلوی سوء استفاده عده ای گرفته شود.

 

ارسال نظرات