۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۶۹۱۲۶۲

نتایج مثبت طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار

نتایج مثبت طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار
رئیس مجلس گفت: مجلس، با تصویب طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار، به دوران تاریک مجوز‌های رانتی، حلقه‌های بستۀ صنفی، انحصار‌های شغلی، امضا‌های طلایی پایان داد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین؛ محمدباقر قالیباف امروز یکشنبه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس افزود: یکی از مهم‌ترین مصوباتِ اثربخشِ مجلس در چند دهۀ اخیر، سرانجام به بار نشست. نمایندگانِ محترم طرح «تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار» را با رأی قاطع خود به تصویب رساندند. این طرح موانع پیشِ‌روی مردم را برای راه‌اندازیِ کسب‌وکار و خلق ثروت برمی‌دارد و در این زمینه انقلابی ایجاد می‌کند.

وی افزود: همۀ کسانی که فقط یک‌بار، برای کسب‌وکاری کوچک، مراحل پرپیچ‌وخمِ اخذ مجوز را طی کرده باشند، خوب می‌دانند که شروع هر کسب‌وکاری به ده‌ها مجوز نیاز داشت.

رئیس مجلس تصریح کرد: مجلس، با تصویب طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار، به دوران تاریک مجوز‌های رانتی، حلقه‌های بستۀ صنفی، انحصار‌های شغلی، امضا‌های طلایی پایان داد. این تصمیمِ شجاعانه و تاریخ‌سازِ مجلس یازدهم، بی‌گمان، در سپهر قانون‌گذاری کشور، ستاره‌ای درخشان و ماندگار خواهد شد و مسیرِ گرفتنِ چنین تصمیماتی را در عرصۀ حکمرانی باز خواهد کرد.


قالیباف ادامه داد: باید این نوید را بدهم که مجلس یازدهم، طی هفتۀ جاری، تصمیم بزرگ دیگری را به سرانجام برساند و آن بررسی مجدد طرح شفافیت آرای نمایندگان است. مراحل اصلاح این طرح، با اعمال‌نظر نمایندگان محترم در کمیسیون آئین‌نامۀ داخلی، به پایان رسیده و به رأی نمایندگان گذاشته خواهد شد.

رئیس مجلس همچنین گفت: اگر این طرح تصویب شود، مجلس در مقایسه با تمامیِ سطوح دستگاه‌های اداریِ کشور، در عرصۀ شفافیت روند‌ها و فرایندها، فاصله‌ای غیرقابل مقایسه پیدا خواهد کرد.
ارسال نظرات