۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۹۱۲۸۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد؛

جایگاه نخست کشوری اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در زمینه فعالیت های قرآنی

جایگاه نخست کشوری اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در زمینه فعالیت های قرآنی
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صالحی گفت: براساس ارزیابی های انجام شده در سال 99 اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در زمینه فعالیت های قرآنی در کشور در جایگاه نخست بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این دیدار اظهار داشت: از ادارات و سازمان های دولتی درخواست داریم که اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه را یاری دهند و برای پیشبرد کارها با ما همکاری لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: برای نمونه برای دریافت مجوز یک حلقه چاه نزدیک به 2 سال پیگیر کار بودیم و اگر این امر محقق می شد بیش از 40 هکتار از اراضی کشاورزی در استان کرمانشاه وارد چرخه تولید می شد که این امر مساوی بود با اشتغال تعداد زیادی از جوانان این خطه.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه در 3 حوزه صورت می گیرد، یکی در بحث وقف، دیگری در امور بقاع و امامزادگان و دیگری اجرای برنامه های قرآنی که برای هر کدام برنامه های جامع و به صورت مدون شده داریم.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: در بحث وقف درآمدهای موقوفات را زمینه درمان، کمک به خانواده های کم درآمد، کمک به حوزه های علمیه، حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و... هزینه می کنیم.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از کارهای انجام شده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان اشاره کرد و بیان داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در نوروز امسال بیش از 2700 جفت کفش به دانش آموزان بی بضاعت اهدا نمود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: همچنین در سالجاری بیش از 180 بسته معیشتی و نیز 2 هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان کرمانشاه از محل درآمدهای وقف توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: با وجود اینکه درآمد تمام امامزادگان کرمانشاه به اندازه امامزاده علی صالح ایلام نیست، ولی این امر باعث نشده است که کارکرد امامزادگان در این استان تضعیف شود و همچنان کارهای فرهنگی و مذهبی در امامزادگان کرمانشاه با قوت هرچه تمام در حال انجام است.

حجت الاسلام صالحی عنوان داشت: در بحث مباحث قرآنی نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عملکرد بسیار موفقی در این زمینه داشته است تا جایی که براساس ارزیابی های انجام شده در سال 99 اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در زمینه فعالیت های قرآنی در کشور در جایگاه نخست بود./1400/پ210/

ارسال نظرات